Yes, vi bestod!

I dag har vi været til HTM konkurrence i DAF, København - Molly skulle op i færdighedsprøve 3, og Selma skulle med for at blive konkurrencetilvænnet. Begge dele gik fint!

Selma syntes, det var en fest at være med, og stod det til hende, havde hun hilst på alt og alle på sin vej. Vi fik både kigget, snuset, hilst og siddet stille, og da det var tid til at komme tilbage i bilen, gik luften fuldstændig af ballonen.
Nu har hun rundet de 4 måneder, og vi begynder så småt at kunne nogle tricks, så det kan være, vi snart skal kigge på den sandkasseklasse.




Efter en kort pause var det Mollys tur til at være på, og jeg kunne lynhurtigt mærke på hende, at hun ikke var pjattet med at være der. Det hele var meget tætpakket, og der er ikke meget plads mellem hunde og mennesker, hvilket er lidt svært for Molly, så hendes fokus var ikke helt, hvor det skulle være. Jeg fik varmet hende op - mere end sædvanligt - og jeg fik mere fokus fra hende, men hun syntes stadig, det var svært, så jeg var noget spændt på, hvordan det ville gå.
Helle Larsen var dommer i FP3, og Molly og jeg gik i gang. Det var svært for hende at koncentrere sig om øvelserne, og nogle af dem skulle hun hjælpes væsentligt mere i end ellers, men vi kom igennem alle øvelserne, og de blev alle udført. Helle sagde, at det var en fin prøve, men jeg var ikke selv tilfreds med udførslen, så jeg var lidt spændt på at se vores points - et enkelt 2,5 men også en hel del 5-taller, og vi bestod med 4,4 point ud af 5 mulige, hvilket jo egentlig er rigtig fint under det forhold.




Så har vi kun Titelprøven tilbage, men den skal der trænes godt på inden, så jeg har endnu ikke nogle konkrete planer for, hvornår vi går op i den.
Men en ting er dog sikker: Vi stiller ikke op i DAF, København igen. Det var et rigtig fint arrangement, og jeg har kun ros tilovers for tilrettelæggelsen, men det er for tætpakket til Molly, og det vil jeg ikke byde hende igen, når nu jeg ved, at hun ikke bryder sig om det - min fornemmeste opgave i forbindelse med konkurrencer er, at gøre det til så god en oplevelse som muligt for hende. Andet kan jeg ikke være bekendt!


 

Nu er både fører og hunde trætte!

Kommentarer

Populære opslag