En fantastisk konkurrencespækket weekend

Lørdag morgen kørte Selma og jeg til Lazihallen, hvor jeg skulle dømme til HHKs første HTM-konkurrence i år, og vi skulle stille i FS1 (samt træningsklassen)

Mine planer for dagen blev ændret noget ganske få dage op til, da Anja gav mig en udfordring: Selma og jeg skulle gå ind og freestyle i FS1, da vi ikke skulle bruge Q-point til noget. Liv skulle finde et stykke musik til os, som vi ikke måtte få at vide, hvad var... Så vi gik ind, startede musikken og anede ikke, hvad der kom...

Liv havde valgt Believer af Imagine Dragons. Megafed og powerfuld musik, som jeg synes, passede rigtig godt til os.
Det var grænseoverskridende, og det var svært, men det var samtidig fedt at gå ind på den måde, og Selma responderede supergodt på det - hun var SÅ meget på og havde fuldt fokus.




Træningsklassen vidste jeg ikke helt, hvad jeg skulle med, da jeg normalt ville køre dele af programmet og ellers en masse belønning, men nu havde jeg ikke noget program...
Jeg besluttede derfor at tage den musik med, der kommer til at danne basen for vores kommende FS2-musik, så vi bare kunne bevæge os til det inde i ringen. Det viste sig at være en god idé, og det føles som den helt rigtige musik.

Min plan fremadrettet var, at jeg ville lave FS2-programmet og derefter bruge mine sidste 2 Q-point i FS1 til at komme i gang, men det skulle vise sig, at den plan røg i vasken...
Ved præmieoverrækkelsen viste det sig, at vi blev nr.4, fik 2 Q-point og blev endegyldigt smidt ud af klassen - det var jo ikke lige planen... 😄 Men så må vi jo i stedet bare hoppe ud i det med begge ben, så FS2 here we come - på et eller andet tidspunkt.




Søndag morgen startede MEGET tidligt, da Selma og jeg kørte hjemmefra kl.5.30 for at køre mod Falster, hvor vi skulle være kl.7 - på vejen skulle vi dog lige forbi Hedehusene for at hente Lonni.

Årets første Nose Workprøve blev afholdt af DCH Vordingborg på Falster. Jeg skulle dømme indesøget i NW1, og Selma og jeg skulle stille i NW2.

Selma fik en velfortjent lur i bilen, mens jeg dømte, men jeg var meget spændt på, hvordan hun ville klare det efter 3 dages NW-kursus onsdag til fredag og HTM-konkurrence lørdag.
Hun viste sig at være intet mindre end fantastisk det lille powerdyr!! Jeg er simpelthen så overrasket over, at hun formåede at hive så mange ressourcer frem - selvom hun var træt, selvom der ikke var ret meget ro, selvom det pludselig blev meget varmt - hun er for vild, den bette minimyre!! ⭐⭐⭐

Vi startede med beholdersøget, der gik lidt i ged - der manglede lidt struktur, men jeg bevarede overblikket og roen, og vi fandt begge kilder.




Derefter køretøjssøg med noget mere struktur og igen ro og overblik - det var ret fedt at mærke!
Vi fandt igen begge kilder.





Udesøget var sværere, og der var meget varmt deromme, så selvom Selma knoklede på og arbejdede pænt, nåede vi kun at finde den ene kilde, indenfor tiden.





Til sidst gik vi videre til indesøget, og her arbejdede Selma SÅ flot og fandt begge kilder indenfor tiden - hold nu op, hvor var jeg stolt af den lille pige!!! 💜💜💜

7 ud af 8 søg blev fundet, vi fik 1 fejl (for stram line i køretøjssøget, da Selma var på vej ind under, og jeg holdt hende tilbage), men ellers ingen "dumme" fejl, så jeg var simpelthen så glad, men forventede intet, da vi brugte en del tid i de enkelte søg. Det skulle dog vise sig ved præmieoverrækkelsen, at vi meget overraskende blev samlet nr.2, da vi kun var 2, der havde fundet 7 ud af 8 kilder.

Lonni og jeg kørte hjemad efter 5 hårde, men helt fantastiske dag, og jeg glædede mig helt til at komme på arbejde igen i mandags, og jeg er sikker på, Selma har nydt at have fri mandag og tirsdag - om ikke andet har hun nok haft godt af det, og jeg er sikker på, hun nu er klar til NW-træning her til aften. 

Kommentarer

Populære opslag