Happy Nose Working i kulden

Det kan godt være, jeg skrev, at det pludselig blev meget varmt til Nose Workprøven i søndags, men i går var det pludselig meget koldt igen!!!

Molly, Selma og jeg kørte til Roskilde for at træne på vores onsdagshold, som heldigvis og endelig er blevet genoptaget.

Jeg startede med Selma og tog næsten alle selvtræningssøg, inden vi havde individuel tid, og det samme gjorde sig gældende med Molly.
Det er virkelig fedt og lærerigt at arbejde med to forskellige hunde på samme søg og se deres forskellige måder at gribe det an på.





















I den individuelle tid med Selma startede jeg med nedenstående søgeområde med et ukendt antal kilder:




Min plan røg i vasken, da Selma gik i græsset, som åbenbart var meget interessant. Det gode var dog, at jeg bevarede roen og undlød at blive hektisk. Selma fandt 3 kilder, inden jeg valgte at stoppe med en succes, og jeg fik testet nogle ting af: Træk i linen, svingen med linen, og at blive ved kilden, selvom jeg melder fundet. 

Næste søgeområde var nedenstående igen med et ukendt antal:




Der var 3 "tårne"/bænke, som alle skulle søges både indvendigt og udvendigt, og igen valgte jeg at stoppe, da det gik bedst. Også i dette søg fik jeg arbejdet på de ting i forhold til fastholdelse af markeringen, og der var en klar forbedring at spore, så det arbejder vi videre med.

Molly, der i dén grad var i hopla, startede i samme søg som Selma, hvor hun fandt en kilde, som Selma ikke gjorde, men i stedet sprang hun en over, som Selma tog - Molly syntes vist, at græsset var klamt!!

Mollys næste søg blev nedenstående med et ukendt antal, hvor hun hellere ville lave parkour end Nose Work:




Hun fandt hurtigt 1 kilde, hvorefter der gik bjergged i den, og hun glemte at søge i sin glæde over at hoppe rundt.
Da jeg endelig fik hende i gang igen, og hun fandt endnu en kilde, valgte jeg at stoppe - vi skal vist have trænet lidt på den slags miljøer.

Derefter gik vi til "tårne"/bænkeområdet, hvor det gik superfint og var meget struktureret - på trods af et par halsbrækkende stunts, som hun ellers plejer at lade Selma om. 

Superfed træning i kulden og virkelig fedt at få testet nogle af tingene fra sidste uges kursus.

Kommentarer

Populære opslag