Påskens Nose Workprøver

Påsken har budt på Nose Workprøver hos DKK i Solrød med både Molly og Selma.

Torsdag var Selma og jeg tilmeldt NW2 sammen med 35 andre ekvipager.

Køretøjssøg: 1 duft og 1,5 min - den fandt vi relativt hurtigt i et fint og struktureret søg.




Udesøget: 2 dufte og 3 min - her lavede vi hurtigt en fejlmarkering på den første kilde. Selma kunne ikke komme helt til kilden, traf en beslutning, og hun søgte rigtig fint - desværre markerede hun for lagt fra.





Beholdersøget: 2 dufte og 1,5 min - det var simpelthen dagens søg!! Vi skulle ned ad trappen til kælderen, og der var pga pladsmangel et meget lille område inden startlinjen, men Selma klarede det så fint, og da jeg satte hende i gang, lavede hun et perfekt beholdersøg uden line, mens jeg blev stående ved startlinjen - det var megaflot!!!

 


Indesøget: 2 dufte og 3 min - igen lavede vi ret hurtigt en fejlmarkering, denne gang en lidt dum en.




Ikke en imponerende prøve resultatmæssigt, faktisk vores dårligste nogensinde, men der var så meget andet, der fungerede helt perfekt!
På vej ud fra køretøjs- og udesøget blev jeg spurgt: “Fandt I det hele? Du ser så glad ud.”
Nej, vi fandt ikke det hele, men ja, jeg var mega glad og mega stolt af Minimyren! Vi har arbejdet med en anden opstart de sidste træninger, og den fungerede fuldstændig efter hensigten - Selma gjorde præcis, som jeg havde trænet og håbet på.
Så kan man da ikke andet end være glad, selvom udesøget røg på en fejlmarkering.
Indesøget røg som sagt også på en fejlmarkering, men hvad betyder det, når starten igen fungerede efter hensigten, og Selma arbejdede supergodt?!
Dagens allerstørste sejr var dog, at hun kunne gå ned ad trapper til beholdersøget, komme direkte ind i søgeområdet og lave et perfekt beholdersøg!  Så bliver det bare ikke bedre!!! Vores intensive trappetræning har i dén grad båret frugt, og jeg var ikke til at skyde igennem!!! Sejeste lille Minimyre!!
Det er simpelthen så fedt at kunne komme hjem med vores pointmæssigt dårligste NW2-resultat ever og samtidig være så megaglad og stolt over præstationen!




Fredag var Molly og jeg tilmeldt NW1 sammen med små 80 andre ekvipager, og jeg var noget spændt på, hvordan hun ville klare det setup.

Udesøg: 3 min - Ret hurtigt fandt Molly kilden, men slap den, lige da jeg skulle til at markere fundet, så jeg bad hende fortsætte, og hun markerede igen ganske overbevisende. Jeg valgte at bruge tiden på at lade hende markere ordentligt og ikke bare slippe, fordi min arm var på vej op - så måtte tiden gå!




Køretøjssøg: 2 min - Molly lavede det smukkeste, strukturerede søg, fandt og markerede kilden rigtig fint.




Beholdersøg: 1,5 min og 8 beholdere på en kontorgang. Molly gik roligt og overbevisende ned langs rækken til den rigtige beholder, fandt og markerede den - BUM!




Indesøg: 2,5 min, her slap isen i maven op, og vi fejlmarkerede, men nu ved jeg da, hvad jeg skal have trænet på med begge tøser.


 

Molly og jeg havde en fantastisk dag til en virkelig veltilrettelagt prøve, at hun havde glemt den skarpe fører med is i maven, så vi missede indesøget, betyder knapt så meget. Hun var en stjerne og blev nr 2 i både beholder- og udesøget, men det bedste var nu, at hun på ingen måde lod sig påvirke af hverken miljøet, glatte gulve eller de mange hunde - den allerbedste og sejeste Molly!!!

Kommentarer

Populære opslag