Canis klikkertræneruddannelse extreme

I går var Selma og jeg på uddannelse: Canis klikkertræneruddannelse, og det var mildest talt en varm omgang, og vi var begge trætte efter lørdagens konkurrence.
Men det betyder ikke, at det ikke var en både god og lærerig dag, for det var det helt bestemt.

Vi lagde ud med flydtræning, derefter teori om samme plus strategisk placering af forstærker. Da vi nåede til den praktiske del af strategisk placering af forstærker, valgte jeg at tage kravleøvelsen frem med Selma, da jeg har problemer med, at hun kravler mod højre og over mine arme. Efter et par forskellige forsøg, afprøvede vi med godbidder i munden, og levering fra venstre hånd - dét hjalp! Så det skal jeg hjem og arbejde videre med.

Efter frokost og IS arbejdede vi med Doggie-Zen (kvalitetssikring, omvendtlokning og afstandsbelønning) både i teori og praksis. Jeg valgte at bruge håndtargetøvelsen til alle tre, og Selma var en stjerne, MEN jeg skal lige have arbejdet lidt med, hvad det betyder, når jeg stikker hånden i lommen...

Der skal knokles på grundfærdigheder - før vi ved af det, er det pludselig tid til praktisk eksamen...

Selma var godt brugt, da vi tog hjem, og resten af dagen blev tilbragt på langs for begge tøsers vedkommende.





Kommentarer

Populære opslag