Dagens tema: Høje søg

Det var egentlig planen, at vi skulle have været i Undine for at træne freestyle i dag, men da vi både har trænet lørdag og søndag, og tøserne var trætte efter dyrlægebesøg, valgte jeg i stedet at træne Nose Work herhjemme.

Nu har jeg besluttet, at det er slut med "bare" at sætte nogle søg op, men at der skal være plan og mål med de enkelte træningspas - NO MORE SLOBBY!!! Så dagens tema var på plads, før jeg tog dufte mm med mig ud i haven.

Et enkelt køretøjssøg og et enkelt beholdersøg af rent vedligeholdelsesmæssige årsager blev sat op, og ellers var resten af søgene høje søg.
Eftersom jeg har erfaret, at Selma økonomiserer og tager de lette søg først, besluttede jeg, at det udelukkende skulle være høje søg, så der ikke var nogen fidus i at vælge dem fra, der kræver mere energi.


Køretøjssøg

Køretøjssøg


Køretøjssøget gik superfint med Molly, og det gik som sådan også fint med Selma, men hun har stadig travlt - det går dog gevaldigt fremad med at kunne guide hende.

 
Højdesøg på mur


Højdesøg på muren gik fint for begge.


Højt søg i træ

Selma har fundet kilden


Højt søg i træet gik også rigtig fint for begge.


Beholdersøg

Dagens beholdere


Hvis målet var at finde de to kilder i beholdersøget, gik det fint for både Molly og Selma. Hvis målet derimod var en vis struktur og overblik, gik det knapt så godt...
Der skal trænes beholdersøg, og vi skal tilbage til vores gode gamle stabile beholdersøg, som jeg bare har glemt at vedligeholde, og vejen dertil går via nogle lidt nemmere beholdere end dagens, som ellers er fint nok, når "beholderformen" er god.


Højdesøg på plankevæk og i buske

Molly har fundet en af kilderne


De høje søg på plankeværket gik også rigtig fint for begge, så dagens temasøg var været rigtig gode, og de to andre giver bare en information om, at vi skal kaste lidt fokus tilbage den vej.

Kommentarer

Populære opslag