Fedtfattige hundeis

Det er held i uheld, når der er gået hul på emballagen, og tyndstegene ikke længere er vacuumpakket... To stege blev kogt for at blive skåret ud til godbidder til hundene, og jeg var sikker på, at de ikke mente, kogevandet bare skulle smides ud. Først overvejede jeg bare at sætte det på køl, så de kunne få det at drikke på en varm dag, men blev enig med mig selv om, at jeg i stedet ville bruge det til fedtfattige hundeis.



Brug kogevandet i stedet for at smide det ud


Der skal bruges:

  • Kogevand fra kød, fjerkræ, grøntsager el.lign
  • Hindbær
  • Blåbær
  • Tyggepinde

Sådan gør du:

  • Hæld det afkølede kogevand i plastbægre
  • Tilsæt bær (jeg brugte 2 tsk af hver slags)
  • Sæt en tyggepind i hvert bæger
  • Sæt isene i fryseren og lad den fryse helt ind
  • Server for hunden på en varm dag, hvor den trænger til at blive kølet ned.



Tilsæt blåbær og hindbær

Klar til fryseren

Klar til servering


God fornøjelse - herhjemme er de i hvert fald et hit hos både Molly og Selma.





VIGTIGT I VARMEN!
Hunden afkøles ved at slikke isen i sig, hvis hunden sluger isen, vil kroppen arbejde modsat og hæve temperaturen på grund af kulden i maven - dette er farligt for en allerede varm hund.
Så hvis din hund var tendens til at sluge maden, så hjælp den med at spise isen ved at holde i pinden, eller kom fyldet i en Kong el.lign., da de så er tvunget til at slikke indholdet ud.

Kommentarer

Populære opslag