Nose Work med fede udfordringer

Endelig nose work igen!! Eller dvs vi har lavet lidt i det små siden søndag, hvor betingningen af anis blev skudt i gang, og i tirsdags, trænede vi lidt på Bakken, men sådan "rigtig" nose worktræning har vi ikke lavet siden Kristi Himmelfartsferien.

Molly lagde ud med et søg med 3 kilder - jeg havde "bestilt" et miljømæssigt svært søg til hende, og det var var, men hold nu ellers op, hvor har hun rykket sig, for hun klarede det bare supergodt!
Der var en kilde bag nogle brædder, der bevægede sig, sagde lyde, og da hun væltede et, reagerede hun udelukkende ved at fortsætte sit søg - megasejt! Der var en bag en plade og dermed i en snæver passage - også den klarede hun bare lige uden at blinke. Den sværeste var en helt lav, og det var ikke miljøet, der udfordrede hende - her var hun udstyret med en fører, der bliver ved at pege opad uden at tænke over det...
Selma tog samme søg og klarede det superflot, men er heller ikke så let miljøpåvirkelig som Molly.


Selma bag pladen og i den snævre passage

Selma bag pladen og i den snævre passage


Der var sat et anissøg op med 3 kilder, og det var svært, da det blæste og det er en ny duft, der ikke var min egen! Der var ingen tvivl om, at både Molly og Selma reagerede på færten, men den var svær at indkredse. Med lidt hjælp i form af kort line og dermed afgrænsning af søgeområdet, fandt de dem.

Det søg, jeg havde "bestilt" til Selma var med utilgængelige kilder, og jeg skal love for, den lille bjergged kom på arbejde, men også at hun var mega overdrevet gigasej!!
Der var tre kilder, der var placeret hhv i midten af et flisedisplay, højt på en stolpe med en masse fliser og paller foran og højt inde bag en masse poser.
Selma knoklede på, bad om hjælp til at komme op, klarede "parkourdelen" helt fantastisk, og var meget træt bagefter. Konklusionen er, at hun er for VILD, men at hun skal have hjælp til at lære at finsøge i stedet for at bruge en masse energi på et scanne frem og tilbage.


Jeg vil derop!

Jeg har brug for hjælp!

Getting closer

Dér!

Jeg skal op!

Hjælp, tak!

Getting closer...

Closer...

Dér!

Find Selma (der ikke var helt tilfreds med ikke at måtte komme ovenpå)


Der var et søg på glatte klinker, som jeg prioriterede med Molly, da hun påvirkes mest af den slags. Der var 3 kilder, den ene lav og de to utilgængelige i hhv en skuffe og et skab. Hun finder dem fint, men har svært ved at beslutte sig for, hvornår hun ikke kan komme tættere på, så det må vi træne videre på.


Der er noget, men hvor?


Megafed træning og mega meget at træne videre på - LOVE IT!!!

Kommentarer

Populære opslag