På vej på rette vej - igen

Det kniber med at få trænet freestyle i øjeblikket, så da der var ledigt i Undinehallen i går eftermiddag, øjnede jeg chancen for at nå det, inden jeg skulle i biografen senere.


Der lades op inden træning...


Camille tog med os, så der var hjælp at hente i forhold til skift mellem hundene, og det blev også noget hurtigere og mere effektivt end vanligt, hvilket var fedt, da jeg havde ret travlt efterfølgende, og vi sluttede da også af ½ time før tid...

Med Selma fik jeg igen trænet på start, twisten og intensiteten i frontpositionen, og det hele begynder at virke, så jeg fik lyst til at prøve hele programmet. Udover kravlen, der ikke rigtig fungerer, og en neje, der blev til en dæk, sad det hele i skabet!!
Jeg overvejer, om kravlen skal droppes, eller om jeg kan få løst problematikken, men nu må vi se - det har ikke første prioritet lige nu.

Mht Molly har jeg for et par dage siden fundet ud af, at jeg mangler et mål for hende/os, hvilket kommer til udtryk i manglende fremgang, manglende struktur og manglende entusiasme fra min side. Jeg er stadig glad for programmet, jeg tror stadig på, at det bliver megafedt, og jeg er stadig overbevist om, at jeg har valgt rigtigt i min både at gribe det an på, men jeg mangler et mål!!!
Efter en lang snak med Liv, er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg tager Molly med på søndag, hvor vi skal på HTM/FSkursus hos Anja i forbindelse med HMC træningsweekend (lørdag kommer Selma med på Færdighedsprøve 3 og titelprøvekursus hos Sonja) Det var egentlig også den oprindelige plan, men jeg var begyndt at overveje at tage Selma med, fordi det var så dejlig nemt, når jeg vidste, hvad vi skulle arbejde med... Og det er ikke nemt at finde ud af, hvad jeg skal arbejde med med Molly, hvilket altså vil sige, at hun skal med, så jeg kan få lagt en plan, finde mig et mål og i det hele taget få hul på bylden, så jeg kan komme videre!!!
Liv spurgte mig, hvad der ikke fungerer, og svaret var: "Det hele!", og da hun spurgte, hvad der virker, var svaret: "Ingenting!"
Det blev naturligvis ikke taget for gode varer, og stærkt presset, kunne jeg fortælle, at starten i hvert fald ikke fungerer længere - der er kommet lyd på, og det duer ikke!! Starten SKAL være stærk, og Molly skal være fuldstændig steady i den for at få en god start, hvilket er ufattelig vigtigt for hende.
De ting, der ikke er indlært ordentligt, fungerer naturligvis heller ikke ordentligt, men det giver jo sig selv. Bakke og stop er heller ikke, hvad de har været...
8-tallet om mig og brønden fungerer faktisk godt, og den er hun glad for. Cirkle om brønd, mens jeg kravler mod, fungerer efter omstændighederne også fint, og springsekvensen er vi godt i gang med at indlære. Side og crawl, som jeg har pillet ud, fordi de skal indlæres, er jeg faktisk også godt tilfreds med...

Så vores træning i går var primært fokuseret omkring at finde ud af, hvad vi skal arbejde på på søndag, hvorfor jeg fik trænet starten, som jeg prøvede mig frem med på alle mulige og umulige måder, bakke og stop, 8-tallet, side og crawl. Jeg fik bekræftet det, jeg allerede vidste, så nu har jeg heldigvis en plan for på søndag, og det er godt!

Kommentarer

Populære opslag