Træning, evaluering, mål og planer

Selvom det var i nærheden af 30 grader, jeg var træt, og hundene fint kunne have klaret sig uden, tog vi i Undinehallen i går aftes for at få trænet en sidste gang inden konkurrencen i morgen.
Selvfølgelig kunne jeg da bare have ladet være, men jeg havde brug for en status efter træningen i tirsdags, og jeg havde brug for et lidt bredere grundlag at træffe mine beslutninger vedrørende mål og planer for i morgen på.

Med Molly fik jeg igen trænet den nye start, springsekvensen, 8-tallet om brønden og lidt hist og pist - ikke ret struktureret, men simpelthen for lige at få en fornemmelse for, hvor hun er henne i forhold til de enkelte øvelser.
Starten var ikke lige så sprudlende som forleden dag, men den var stadig god, og jeg fik belønnet lidt uforudsigeligt.
Springsekvensen fungerer supergodt med targets, og Molly elsker den del, hvilket selvfølgelig er rigtig fedt.
Rundt om brønden fungerer også rigtig fint, og de andre ting med lidt svingende entusiasme, men jeg fik en god fornemmelse af, hvor vi er, hvad målet skal være i morgen og en idé til udskiftning af noget af det midterste stykke.


Molly er meget glad for sit pink target - det forstår man jo godt


Selma fik jeg trænet starten med igen og igen og igen og igen, og hun var MEGAGOD!!! Twisten sad igen i skabet, så hun virker stadig 😀
Frontpositionen sad også lige i skabet både med og uden nøglen - energi, attitude og det helt rigtige knæk i nakken var der!


Varm og glad Selma


Da det var varmt, og vi nok alle tre var trætte, trænede vi ikke mere freestyle, men i stedet prøvede jeg at starte Molly op med henblik på indlæring af en god pladsposition. Jeg havde fuldstændig glemt, hvor svært det var med Selma første gang... Selvom jeg ikke synes, jeg er kommet meget videre med Selma, kunne jeg alligevel mærke, at jeg har en bedre fornemmelse for hende og hendes placering, da jeg tog en omgang med hende også.

Nu skal vi videre!!! Af samme årsag tilmeldte jeg mig et 3 timers FVF fortsætterkursus hos Anja til august, så nu er jeg tvunget til at gøre noget ved det.

Efter yderligere refleksioner er jeg kommet frem til vores mål og planer for i morgen.

Molly:
Målet er at Molly får en god start i ringen, og at jeg går ud med en god følelse i maven og ved, at jeg har støttet hende, så godt jeg kan. Vi skal begge to erfare, at det er fedt at være i ringen igen.
Planen er, at jeg tager bold med, at jeg hjælper alt det, der skal til og er ligeglad med musik, fortolkning, timing mm.

Selma:
Målet er at Selma er fokuseret og intens fra start til slut. Derudover at teste vores nye indgang, og at hun tager twisten med det samme. Planen er at jeg fortsætter uden Selma, hvis hun bliver ufokuseret, tage hende med igen, når hun er klar, og at registrere, hvad der sker i indgang, startposition og twist.

Kommentarer

Populære opslag