Målet mangler...

Lørdag formiddag havde tøserne og jeg booket Undinehallen 3 timer, og vi var klar til at gå i gang efter en mere eller mindre ufrivillig pause.


Ready!


Med Selma fokuserede jeg på frontpositionen, twisten ned fra startpositionen, grundfærdigheder og lidt positionsarbejde.
Med Molly stod den primært på crawl, side og springsektionen.

Vi blev dog hurtigst trætte alle tre, og måtte lige have en pause, hvor jeg overvejede, om det gav mening at træne videre... Det gjorde det, da jeg fik brudt det ned i ultrakorte pas, og før jeg fik set mig om, var vores tid gået.


Tre x træt



Sidste træning med Selma stod primært på starter og startpositionen, hvorfor jeg valgte at arbejde videre med twisten ned fra startpositionen og specielt intensiteten og attituden i den. Og der er store fremskridt, hvilket jeg tilskriver uforudsigeligheden, jeg var fået ind i den sekvens.
Derudover begyndte vi at arbejde på attitude og intensitet i frontpositionen. Jeg fik på et tidspunkt kørt den et par gear ned, fordi der var lige vel meget power i den, men nu skal den lige have et hak opad igen.
Da vi var var færdige med det, var der lige lidt tid, energi og overskud til lidt grundfærdigheds- og positionstræning.

Mollys baglæns kravle går efterhånden rigtig godt, så det varer ikke længe før, vi skal til at have noget varighed og afstand på. Side går ok, men det er svært at få afstand på, mens springsektionen endnu bare er i forsøgsstadiet.




Søndag morgen var vi igen af sted og var i Undine fra kl.8 til 10 sammen med Liv og de to sorte krøller. Det passede fint at komme af sted, så tøserne var aktiverede, inden vi skulle holde fødselsdag for Tobias. Og vi kunne nå at være hjemme igen, inden han skulle vækkes, have gaver og morgenmad, så det var helt perfekt.

Liv hjalp med belønning i springsektion, og vi fik en god snak om, hvem Molly er, hvad jeg skal huske, og hvorfor jeg ikke synes, træningen med hende fungerer i øjeblikket - et godt og velplaceret spark bagi.


Have fun!

Lots of fun!!


Med Selma trænede jeg videre på det samme som dagen før: Starten - og fik fed energi i twisten - og fronten, som stadig var lidt slatten. Liv og jeg fandt ud af i fællesskab, hvordan den skal trænes det næste stykke tid... Selma skal indtage med fart, der belønnes for de første skridt med den rigtige attitude, godbid kastes, og forfra igen...

Fed træning med gode refleksioner - og det er gået op for mig, at jeg mangler et mål for Molly, og det går ikke, for det påvirker træningen negativt... Jeg har en aftale med Liv om, at det er på plads inden d.30/6!!
Mål og plan for Selma har jeg på plads, men jeg har egentlig ikke fået formuleret det før nu... Planen er den samme som sidst: Tjekker Selma ud, følger jeg hende ud, jeg går ind og fortsætter uden hende, og når hun er klar igen, henter jeg hende ind. Målet er, at starten bliver god, hvilket vil sige, at intensitet og attitude bevares, og at hun tager twisten med det samme.

Efter træning stod den på fødselsdag resten af dagen, kort afbrudt af en tilmelding til Nose Workprøve i DKK til september (Hund i Fokus) - det hele handler om at få prioriteret...

Kommentarer

Populære opslag