3- og 6-års serviceeftersyn efterfulgt af Nose Work

Pigernes årlige sundhedstjek og vaccinationer blev foretaget i går.
Begge er fine og lige som de skal være, og egentlig også som forventet - vægten har de holdt rigtig fint, selvom jeg var bange for, at den var røget op i takt med HTM-træningen og dermed mængden af godbidder, men det har jeg heldigvis formået at justere helt perfekt.
Molly ligger nu på 23,4 kg (mod 23,2 kg sidste år), og Selma på 22,6 kg (mod 22,8 kg sidste år)

Stakkels Molly synes, det er ganske forfærdeligt at være hos dyrlægen, selvom søde Maja gør alt, hvad hun kan for at det skal være ok. Omvendt kører Selma op og synes, det er en fest - måske en mellemting ville være at foretrække...

Jeg var spændt på, om der var mere tilbage i Molly til aftenens Nose Worktræning efter besøget på Sallingvej Dyreklinik og den temmelig heftige temperatur, der var hele dagen, mens jeg ikke havde de store bekymringer omkring Selma.

Det skulle dog vise sig at være lige omvendt...

Der var i går selvtræning i kantinen, reposen og på en af kotorgangene på DKK, og søgene hos Lonni var på hhv lagre og trapper - jeg havde ønsket et reelt NW2-søg med tid på og motivationssøg.

Molly overraskede og gjorde det rigtig fint på selvtræningtssøgene på trods af varme og træthed, og hun fik en pause, inden jeg tog Selma direkte ind til Lonni i NW2-indesøget. Selma fandt absolut intet, før de 3 minutter var gået, var interesseret i nogle træpaller, og fandt kun klasse 1-søget efter udløb af tid. Søg på trappen gik mildest talt heller ikke ret godt, og hun var presset derude.
Efter en lille pause i bilen, tog vi selvtræningssøgene, som gik noget bedre, men topform var hun bestemt ikke i.
Derefter var det Mollys tur hos Lonni, og hun gjorde rigtig meget bedre end forventet - sådan kan man blive så overrasket.





Der var ikke spor galt med træningen, men hverken mit energiniveau eller Selmas var det rigtige sted, så Molly skulle nok bare været taget af sted alene...
Jeg håber, Selma er lidt mere sig selv, når vi skal til prøve i Lyngby på lørdag...


Kommentarer

Populære opslag