Endnu en begivenhedsrig og fantastisk weekend til samlingen

Endnu en fantastisk og begivenhedsrig weekend er slut:

Fredag eftermiddag/aften droppede jeg at tage i Undine som planlagt og lavede i stedet Nose Work, alle fire momenter med 2 kilder i hver, og match to sample hjemme.

Først udesøg ved bedet og ned ad kældertrappen:







Derefter direkte videre til indesøg i garagen med et højt søg på garageporten og et utilgængeligt i skraldespanden:








Næste søg var køretøjssøg, hvor jeg benyttede mig af, at båd og trailer var hjemme:







Det sidste var beholdersøg inde i stuen:






Evaluering af de 4 momenter: 
Udesøg lige i skabet ✓ trappen ned til kælderskakten bemærkede de end ikke!
Indesøg var svært - den høje på en glat garageport var svær pga den glatte overflade, og den i skraldespanden var svær at træffe en beslutning om, da det var en plastikpose, hvor kilden sev ud allevegne.
Køretøjssøg lige i skabet ✓
Beholdersøg var egentlig fint, men discokuglen var svær at fange, da den rullede rundt.

Så alt i alt rigtig fint træning, og info om at træne mere på forskellige høje- og utilgængelige søg.

Jeg er begyndt at flytte ind i mit kommende mini-træningsværelse, så det skulle lige testes, og det blev det med en gang match to sample med Selma.




Det er nyt med de 4 genstande, og vi har et lille issue med yderpositionerne, hvilket vi arbejder på og ved at ændre godbidsplaceringen, tror jeg, der kom hul igennem.

Lørdag var der Nose Workprøve i Rødovre Skøjtehal afholdt af Pudelklubben.
Selvom jeg stod som nummer 2 på ventelisten lige fra start, fik jeg desværre ingen plads på prøven, så i stedet tilbød jeg min hjælp som tidstager, og Molly og Selma var White Dogs i hhv NW1 og NW2, så for dem var der ikke den store forskel, da de fik samme søg og samme mængde godbidder og ros, som hvis de havde været med til selve prøven.


Fra morgenturen


Det var et svært miljø for især Selma i klasse 2 søgene, så det var virkelig god træning, og det var en rigtig fin måde at prøve setupet og samtidig kunne yde den nødvendige støtte i nogle meget spændende søg!

Det var en supergod dag, men efter 10 timer og godt 10 km, var jeg også godt træt.

Søndag startede med et arrangement for nye i Nose Workprøveregi: "Sådan foregår en NW1-prøve" - superfint og hyggelig formiddag med god stemning og masser af spørgsmål.

Jeg havde egentlig booket Undine i går eftermiddag, men i stedet valgte Liv og jeg at træne udendørs, hvilket vi i dén grad skal have gjort mere af.
Selma og jeg fik kigget på nogle af de adfærd, vi forventer at skulle have med i vores kommende FS2-program, og Molly og jeg fik lavet nogle af de øvelser, vi fik på weekenden med Bianca.

Lidt positionsarbejde og Challenging Chains blev det også til i går aftes, og i dag skal vi hygge os med lidt Nose Work, før Aino og jeg skal pakke præmier mm til på søndag, hvor vi afholder vores årlige uofficielle HMC-Nose Workprøve.

Kommentarer

Populære opslag