HTM-nøderi og babysteps med Bianca Eagerdog

Hele weekenden er brugt på det allerfedeste nørderi! To dages kursus med Bianca Eagerdog fra Holland - så bliver det da bare ikke bedre!!!

Sidst Bianca var i Danmark fik jeg en enetime, som jeg delte mellem Molly og Selma, og jeg var absolut fan med det samme, så da chancen kom igen, lod jeg den ikke passere.

Denne gang besluttede jeg, at det udelukkende var Molly, der skulle med, fordi det er hende, jeg primært arbejder med HTM med, og det er der, jeg synes, Bianca virkelig har noget at give.
Udover at det var tophyggeligt at have en soloweekend med fokus udelukkende på Molly, så fik vi simpelthen så meget med hjem, som jeg glæder mig helt enormt til at arbejde videre med.

Udover at jeg er vild med Biancas metoder, måde at tænke på, måde at forklare på osv, så elsker jeg, at hun siger, at det hele skal tages i babysteps - det passer mig SÅ godt!

Lørdagen startede udenfor, men pga regn, lyn og torden, måtte vi trække indenfor i ridehus - heldigvis nåede jeg at få formiddagens pas ude, mens eftermiddagens blev inde.




I går, søndag, var det rigtig fint vejr - faktisk så fint, at jeg er blevet temmelig solskoldet...

Vi fik arbejdet med utrolig mange ting, og vi nåde langt mere, end jeg på nogen måde havde forestillet mig, hvilket naturligvis er superfedt.
Vi kom faktisk rigtig godt rundt om det hele og fik arbejdet med begge vores "aktive" positioner - ikke nogle af dem "in the making" - og vi fik arbejdet på alle retninger:

  • Heel fremad bevægelse i løb - her er jeg stødt på udfordringer, og synes ikke rigtig, vi er klar. Bianca foreslog løb på stedet først, så Molly vender sig til den anderledes bevægelse og BABYSTEPS!
  • Fu same-same og BABYSTEPS!
  • Powerindtagelse af både Heel og Fu for at styrke positionerne og få god energi i indtagelsen - ved brug af godbidder/legetøj.
  • I Fu laver Molly banan/"tugging", hvilket vi arbejdede på at få rettet op. Her klikkede vi for stilstand i lige position og ikke bevægelsen, "tuggede" Molly, rettede jeg hende ind - jeg skal ikke rette ind, hvilket jeg har haft en tendens til - don´t fix it yourself!
  • Mod/ryk i Heel-positionen har jeg selv så småt startet op, og her fik vi kigget på, hvordan jeg kommer videre.
  • Bakke i Fu - ret igen op (ligesom i den forlæns- og fremadbevægelse) start med kun højre fod for ikke at skabe et stort "hul" og igen BABYSTEPS!
  • Rundt på stedet - i både Heel og Fu. Her skal jeg huske, at jeg skal op hælen i stedet for tåen i Fu.
  • Sidelæns i både Heel og Fu - ligesom de andre gange i Fu: RET OP! Det var allerede nemmere i sidste pas.
  • Vi fik også kigget på vores 3 skift, som alle var fine, men da jeg gerne vil have dem hurtigere, var det det, vi kiggede på. Op i gear inden, klik for fart og bevægelse i første del af skiftet nogle gange og derefter et fuldt skift, så Molly bliver hjernevasket med at gøre det med god energi.



Supertopmegafedeste weekend ever!!! Jeg glæder mig allerede til næste gang, jeg får lejlighed til at komme i nærheden af Bianca!

Kommentarer

Populære opslag