Lækker lørdags Nose Work

Øsende regn blev udskiftet med tørvejr og let solskin, da jeg underviste i går formiddag. Topmotiverede og positive kursister og derefter træning med verdens bedste Sortlinger - så bliver det ikke bedre!

Vi tog ikke alle søg, da mit primære fokus var motivation inden prøven i Odense i morgen - derudover trænede jeg på fastholdelse af markeringen i nogle af søgene.
Både Molly og Selma gjorde det superfint, og vi nåede i allerhøjeste grad målet med gårsdagens træning.




Udover motivationen, fik vi lavet en del høje søg. Det er længe siden, vi har gjort det som et fokuspunkt i sig selv - så har det været i et blandet søg. Jeg prøvede at lade Selma udrede de høje uden line og mens, jeg var på god afstand, og det klarede hun virkelig godt! Også Molly klarede det fint på samme måde, men er bare knapt så opadrettet som Selma.





Derudover var der lidt blandede søg med fokus på selvstændighed.


Kilde på et lille stykke papir i sandkasse

Højt inde i snævert legehus

Højt og med masser af cirkulation, der kan drille



Og her et søg med 3 kombikilder i 2 plan mhp at teste selvstændigheden. 
Eftersom Selma nåede at springe op på plateauet, før jeg overhovedet fik tændt videoen, og ellers fint klarede at søge deroppe, mens jeg var nede, fik jeg bare bekræftet, hvad jeg egentlig godt ved: Hun arbejder rigtig fint og selvstændigt på afstand af mig.
Molly startede op på samme måde, og klarede det også fint, men måtte have lidt mere støtte i form af mig tættere på kanen, dog stadig nede.

I dag tager vi den lidt med ro, men napper også lige et par timer i Undine, da erfaringen viser, at Selma ikke skal have fri i dagene op til en prøve.

Kommentarer

Populære opslag