Nose Workprøve på Fyn

Sødeste, sejeste, smukkeste SuperSelma og jeg har været til Nose Workprøve på Fyn i går.

Efter en stille og rolig formiddag kørte op og hentede Liv og Kiwi og derefter en tur over broen mod Odense, nærmere bestemt Kansas City, hvor NAF afholdt Nose Workprøve.

Vores gruppe startede med udesøget:


2 kilder og 2½ minut


Her fandt Selma begge kilder, og jeg fik testet nogle af de ting af, som vi har arbejdet på.


Når man lige er kommet ud fra et fantastisk udesøg


Derefter tog vi beholder- og køretøjssøgene:


14 beholdere og 2 kilder


2 kilder, begge på samme køretøj


Heldigvis låste jeg mig ikke fast på, at den anden kilde skulle ligge i en kasse, da Selma havde fundet den første i en drikkedunk, eftersom begge kilder var placeret i drikkedunke.

På samme måde låste jeg mig heldigvis heller ikke fast på, at der skulle være en kilde på hvert køretøj, men jeg var noget i tvivl om, hvor vidt det var samme kilde, da Selma markerede på modsatte side af bilen. Jeg fik igen testet noget af det, vi har arbejdet på, Selma insisterede, og jeg meldte fundet og færdig.

Sidste søg var indesøget:


2 kilder og 4½ minut

Fejlmarkering...

Selma fandt hurtigt den ene kilde nede i bunden af området, hun markerede oppe til højre, men jeg var ikke sikker, så vi gik videre, hun viste interesse et andet sted, men forlod området, da hun ikke kunne mase sig ind, hvor hun gerne ville, og hun gik tilbage og viste interesse højt, men jeg var stadig ikke sikker... Vi gik udenfor området, og Selma fik en godbid, inden hun igen gik ind og markerede samme sted, jeg var stadig ikke helt sikker, men meldte fundet, hvilket var forkert - den var på modsatte væg, hvor Selma havde prøvet at komme ind.

Læringen her er, at lade være at melde fundet, hvis jeg ikke er helt sikker, og for at blive helt sikker, skal jeg have kvalitetssikret de høje markeringer på samme måde, som jeg har gjort med dem, hun kan nå.

Endnu engang gav min utrolige, lille Powerprinsesse mig en fantastisk Nose Workoplevelse - jeg elsker, elsker, elsker at lave Nose Work med hende og vores samarbejde
Vi fik 7 ud af 8 kilder og endte på en samlet 3.plads - bedst af alt er dog, at vi bliver klogere for hver gang, og de ting, vi arbejder med, virker!
Vi skal nok få det 8.søg en dag, men indtil da nyder jeg bare den proces, det er, al den læring, jeg tager med hjem hver gang, og at arbejde med mit lille powerdyr.





1.000 tak til arrangører, dommere, hjælpere, sponsorer og Kansas City, der lagde lokaler til - det var en fantastisk og veltilrettelagt prøve - vi kommer meget gerne igen!

Kommentarer

Populære opslag