Sidste rallyprøve med de "gamle" skilte - den bedste dag!

I går var Liv og jeg til den sidste rallyprøve med de gamle skilte med alle 5 piger.
Prøven var arrangeret af Beagleklubben, blev afholdt i Jægerspris, og var en fyraftensprøve, og eftersom jeg har ferie, havde jeg en lang, god og rolig formiddag og tid til både træning og en god luftetur inden afgang - jeg besluttede allerede om formiddagen, at det blev den bedste dag, og dét gjorde det!

Da jeg ved, at Selma har brug for minimum 2 dages træning forud for en prøve, var hun trænet både tirsdag og onsdag, og da jeg også ved, at hun har brug for at blive aktiveret på selve dagen, når det er en aftenprøve, lavede vi lidt Nose Work med fokus på miljøet og problemløsningen.






Vi kørte i god tid, så vi kunne nå forbi pladsen i Smørum for at lufte og samtidig ankomme i god tid.

Som altid når vi er af sted, er vi der fra ende til anden, da vi stiller i hhv champion, øvet og begynder, men det er også en stor del af hyggen.

Begynderklassen, som både Molly og Selma var oppe i, lå sidst på dagen, så vi havde god tid til at lande og blive luftet på området, før det var vores tur.
Banen var en rigtig "gå-/følgebane", som på ingen måde er vores force, så jeg var noget spændt på, hvordan det ville gå - specielt med Selma, der ikke rigtig har styr på sin position. Hun ser det ganske enkelt ikke som en opgave at gå der.




Det var først Selmas tur, og jeg kom som ventet på arbejde med den bane, men hun klarede det nu rigtig, rigtig fint med de forudsætninger, hun har - det var ikke smukt, men vi kom igennem, og vi havde det sjovt.

Senere var det Mollys tur og på trods af en lidt dum start med en masse uro ved indgangen, kom vi fint fra start. Molly syntes både, det var meget varmt, og at det var nogle lidt svære omgivelser, så hun var en anelse langsom, og jeg prøvede at få hende med, men da hun ikke lige var med på den plan, tilpassede jeg i stedet mit tempo til hendes, og så gik det rigtig fint.
Hun gik ikke i en smuk heelposition, men hun gik en rigtig fin og fokuseret "rally-plads", og det var SÅ fint og helt ok! Hun mistede fokus én eneste gang, hvilket var lige inden bakke, så den kiksede, og vi måtte lave den om, men ellers føltes det helt perfekt, og var vores til dato fedeste tur på rallybanen sammen.

Som bonus blev sejeste Molly blev nr 2 med 97 point - kun slået på tid.

Selma blev noget overraskende nr 6 - ud af et ret stort felt - med 84 point, og dermed blev hun Rally Begynder Mester (RBM)




Det var en rigtig fin måde at slutte af for denne gang og sige på gensyn til rally med de nye skilte, der træder i kraft til august. 
Det skulle selvfølgelig fejres med en is på vejen hjem.




I dag er gået på meget afslappende vis, kun afbrudt af en udendørs træningsaftale med Sonja her i eftermiddag - den burde nok have ligget før i går, men pyt med det, vi har flere aftaler i løbet af sommeren.

Her til aften fik jeg ENDELIG skrevet Selmas program rent og er nu klar til at få prøvet det af uden hende.




I morgen starter tidligt med kreadag sammen med Liv og Lonni.

Kommentarer

Populære opslag