Tilbage til ferie-"hverdagen" efter 1 uge på Bornholm

I går aftes kom vi hjem fra en uges skøn ferie på Bornholm, hele familien på nær Tobias, inkl mine forældre og 2 x svigerdøtre.
Molly og Selma har haft det fantastisk med gåture, badeture og lidt Nose Work, og de var begge noget mere ladet op end forventet.




Vel hjemme fortsætter ferie-"hverdagen" på bedste vis med masser af træning med tøserne: Selma og jeg brugte formiddagen på et fedt og udfordrende Nose Workkursus med fokus på miljø og forstyrrelser hos Johanna.
Der var masser af virkelig fede søgeområder at vælge mellem, og Selma blev uden tvivl udfordret - i nogle søg mere end andre. Det, vi skal have trænet på, er primært mennesker i søgeområdet og tæt på kilden, da det er noget, hun reagerer på, og kilder, der bevæger sig.


Fokus: Kravl under stolene for at komme ind til kilderne

Fokus: Forstyrrende lagen

Fokus: Brug miljøet til at komme til kilden




Fokus: Problemløs

3 kilder placeret på A´et


Selma og jeg kom hjem, og efter en kop kaffe, byttede jeg hund og tog til Undine med Molly, hvor jeg havde en aftale med Anja og Liv.
Vi fik trænet HTM som planlagt - først indtagelse og løb på stedet, derefter starten af vores program og til sidst forstyrrelsestræning, hvor Molly var helt vanvittig sej!!! Legetøj med piv, trillende bolde osv - hun ignorerede det hele.

Resten af dagen gik med oprydning og sortering - more to come resten af ferien. Både hvad træning og oprydning/sortering angår. I morgen starter vi med rally og HTM/Freestyle, men først en hyggeformiddag med yngsten.

Kommentarer

Populære opslag