Blandede feriebolcher - det der giver livet værdi

Ferie betyder god tid!
Det betyder ikke nødvendigvis at lave ingenting, men at lave lige præcis det, der er sjovt, og det der giver mening og mere energi.

Derfor er de sidste par dage på ingen måde brugt på afslapning, dagene har tvært imod været en anelse hektiske, og jeg har været dødtræt om aftenen, men jeg har lavet det, jeg synes er allersjovest, og det har givet mig en masse glæde og energi (ikke at forveksle med søvn..)

Mandag stod den på dyrlægebesøg med Selma, nose work med Aino og pletterne, samt den sidste planlægning af tirsdagens arrangement.

Tirsdag afholdt Aino, Hanne og jeg et uofficielt nose work kl.2 arrangement i Smørum. Det var en superhyggelig og lærerig dag, hvor vi samtidig fik samlet 1.050 kr ind til Hundesport mod cancer via kaffe-/kage- og godbidssalg samt loppemarked - SÅ fedt!!

I går stod den igen på nose work med Aino og pletterne. Vi havde selv helt vildt meget lyst til at prøve de søg, vi havde lavet dagen før, så vi genskabte udesøget (og placerede en ekstra duftkilde) samt lavede beholdersøg på ret små beholdere ude på græsset.

Molly var topsej i beholdersøget, hvor hun gik direkte og struktureret til værks, indtil hun fandt den rigtige og markerede den med det samme.
Selma havde vist ikke helt opdaget beholderne, men strøg i stedet med stor fart direkte mod bilerne parkeret til venstre for søget. Det fik hun ikke noget ud af: Jeg tog hende tilbage, startede forfra og denne gang igangsatte jeg et struktureret søg begyndende i højre side, altså væk fra bilerne. Det gik meget bedre! Hun tog en beholder ad gangen, indtil hun halvvejs i rækken, smuttede over i venstre side, og jeg skulle lige til at bande, indtil jeg kom i tanke om Adams ord: "Obidient to scent".... jeg lod hende gå og vupti, så fandt hun den rigtige beholder!
Selvfølgelig kunne jeg godt mene, at det var et dårligt søg, når Selma startede op på den måde, men omvendt vil jeg mene, at det var et rigtig godt søg, som gav os begge noget læring og erfaring: Selma erfarede, at det ikke hjalp at løbe mod bilerne, når jeg beder hende søge på beholderne, og jeg erfarede, at det giver pote at stoppe og og starte roligt forfra - det er bestemt en strategi, jeg vil prøve at tage med mig. Også når jeg er presset.

Udesøget lavede jeg uden line med dem begge to, og det gik over al forventning - ingen af dem forlod området, og det var ikke nødvendig at bede dem blive.
Der er ingen tvivl om, at de begge søgte meget mere frit uden line på, og Molly valgte også at hoppe op på kasserne, hvilket hun sandsynligvis ikke havde gjort med line på. Det var ret fedt at se.
Hvad der også var fedt at se var, at de begge scannede området først, dvs jeg var ikke i tvivl om, hvor jeg ville guide dem tilbage for at søge mere detaljeret, hvis de ikke selv markerede nogle fund. Det gjorde de dog og fælles for dem begge var, at efter scanningen markerede de kilderne en efter en på tilbageturen.
Samtidig var det virkelig fedt at se dem arbejde med utilgængelige kilder. Jeg kunne tydeligt se, at de havde fært af kilden, og de knoklede løs med at finde ud af, hvor den var stærkest. De stoppede og markerede ikke før, de var tilfredse og tættest muligt på kilden - det var virkelig en god information til mig om at have is i maven og lade dem arbejde i fred, indtil de tydeligt viser, at de er tilfredse.


Fra venstre var der gemt en kilde i hhv kasse nr 1 og 5 samt inde i planten i sidste kasse


Superfed træning, ikke så mange søg, men i stedet kort men godt.


Molly, Saga og Nemo venter

Selma belønnes efterhånden altid med leg efter endt søg


Da jeg var relativt tidligt hjemme, tøserne var trætte, og der ikke var andre hjemme, kastede jeg mig over kostume til FS1-programmet med Selma.
Musikken er "Buster" fra Busters Verden, og det bliver jeg på en eller anden måde nødt til at understrege bedre end med blomstrede bukser og en sort bluse...





Eftersom jeg ikke havde lyst til at gå all in på en Buster-kopi, men alligevel gerne ville understrege temaet, endte jeg med dette kostume:


Kjole/t-shirt med påsatte sølv stjerner og måne

Med sølvglimmer tylkappe

Detaljer

Bukser - enten eller...

Min medsammensvorne skal have halsbånd med sølvglimmer på


Egentlig har jeg stadig tilgode at træffe den aktive beslutning mht Selmas fremtid indenfor freestyle, men eftersom der nu både er et lille program og et kostume, kunne det godt se ud som om, beslutningen er truffet på et andet og lidt mere ubevidst plan...

Som tidligere skrevet, er tøserne og jeg blevet ambassadører for Orbiloc safety light, og i går blev den officielle side færdig og uploadet - den er ganske fin, synes jeg.
Se siden her.

I dag laver vi til gengæld, tro det eller ej, så godt som ingenting...





Kommentarer

Populære opslag