HTM/freestyle træning - tid til ændringer

I mandags var vi til første HTM/freestyletræning siden Summer Camp 2017, og jeg glædede mig rigtig meget til at få talt nogle af alle de ting igennem, som jeg fik input til i løbet af campen.

Vi lagde ud med at gå vores program med uforudsigelige belønninger, altså hvor Anja slukker musikken og dermed bestemmer, hvornår og hvor længe der skal belønnes.
Det gik - og føltes - godt, hvilket jeg var spændt på, da jeg slet ikke har trænet siden Summer Camp. Der var nogle misforståelser, men ikke mange, og det var udelukkende pga mig, de misforståelser opstod, så jeg var yderst tilfreds - både med mig selv og i særdeleshed Molly.


Molly slapper af mellem fælles og individuel tid


I min individuelle tid fik vi talt alle de idéer igennem, som jeg fik på campen - nogle blev smidt ud til højre, andre blev modificeret, mens andre igen blev købt med det samme.
Det var virkelig fedt at få talt det igennem, prøvet lidt af og til sidst komme frem til, hvad det er, jeg gerne vil arbejde med at få implementeret i programmet.
Der kommer til at være en del nyindlæring, der tilføjes og ændres lidt midt i, og slutningen laves om. Jeg tror, det bliver godt, og vi er klar til ændringer nu.

Da vores tid var slut, satte jeg Molly i bilen og tog Selma ud - både for at hun fik oplevet lidt, men også for at træne lidt ro og bliv i sit med hende.

Den ultimative bliv i sit-øvelse for en labrador ses nedenfor: Bliv siddende, mens der er en hund og fører, der træner ved siden af, alt imens fører går væk og sætter sig ned for at knitre med kageposer.
Topsejt gået at den bette Minimyre, at hun klarede den udfordring.


Bliv i sit med forstyrrelser en masse


Vi sluttede af under træerne, da det begyndte at regne, men selvfølgelig gik vi ikke hjem, selvom vi var færdige!
I regn ud slud, en HTM´er hænger ud ❤


I regn og slud hænger holdkammeraterne ud


Det dejlige ved at have ferie, når man er til træning, er, at man ikke behøver skynde sig hjem, så det blev til en ekstra aftentur med tøserne.


Træning afsluttes med en kort løbetur

Kommentarer

Populære opslag