Kræmmermarkeder, kreativitet og nose work - What´s not to love?

En uges ferie i Jylland betyder bestemt ikke stilstand i nose worktræningen - tvært imod!

Der har ikke været den store røde tråd eller temaer i træningen, men den har været præget af kreativitet, kræmmermarkeder og nye ting.

Vi var på en del kræmmermarkeder, og det var sjovt at gå igennem dem med nose workbrillerne på. Hvad kunne bruges? Hvad var billigt? Hvad var realistisk at kunne opbevare?

Jeg fik købt små plastikpåskeæg, der kan åbnes på midten, og her kan det smittede materiale lægges i. Æggene er små, og jeg bruger dem udelukkende, fordi hverken Molly eller Selma har tendens til at samle op i beholdersøg.
"Fjerbolde" var endnu en af de "beholdere", jeg købte. Her kan en smittet filtdut placeres på indersiden af den røde dut.


"Beholdere" købt på kræmmermarked


Jeg kiggede efter tasker på de første kræmmermarkeder, vi var på, men fandt ingen, der kunne bruges eller var billige nok.
Da vi fandt et lillebitte privat kræmmermarked i en baghave, havde jeg dog heldet med mig, og jeg fik 8 tasker for 60 kroner.


Flere "beholdere" købt på kræmmermarked


Vi fik ikke trænet hver dag, men tæt på, og som udgangspunkt blev det til 2 søg pr. dag.

Specielt beholdersøgene fik én på kreativiteten, og jeg lagde ud med beholdere medbragt hjemmefra: 100 ml flasker fra IKEA - de er lidt lette og flyver derfor hurtigt i blæsten, men de var ret sjove, og det fungerede fint med åbningen.


Beholdersøg

Små shampooflasker fra IKEA - medbragt hjemmefra


Udesøg på legestativ er ikke noget, vi har prøvet før, men det er jo oplagt. Her blev det til et højt søg placeret i en af bjælkerne på gyngestativet samt et lavt søg placeret i sandkassens ramme.


Udesøg


Køretøjssøg er heller ikke noget, vi få trænet ret meget, hvilket i grunden er lidt dumt.
Her placerede jeg en kilde under kassen til Landroverens anhængertræk samt en i kølergitteret på Renaulten.


Køretøjssøg


Beholdersøg med de nyindkøbte påskeæg og fjerbolde på græsplænen var ret sjovt.


Beholdersøg


Indesøg i skuret med to gemte kilder. Her havde jeg placeret et højt søg under elmåleren samt et lavt søg lige ved indgangen.


Indesøg


Indesøg på badeværelset, hvor jeg igen havde gemt tre kilder - den ene var høj og i kantet af skabet, mens de to andre var placeret tæt og mod hinanden. De sad på hhv håndtaget på saunadøren og i vindueskarmen med toilettet i mellem.


Indesøg


Beholdersøg med både flasker, påskeæg og fjerbolde - og så i blæsevejr!


Beholdersøg


Beholdersøg med de 8 "nye" tasker.


Beholdersøg


Udesøg med 7 kilder gemt i zig-zagmønster højt og lavt.


Udesøg


Det var bestemt ikke helt tosset at få trænet i ferien, da vi dagen efter hjemkost deltog i vores første uofficielle NW2-konkurrence.

Nå ja, apropos kreativitet så er jeg jeg blevet bidt af en gal paracord´er, og bland andet Selmas nye nose workgear blev færdigt på ferien.

Kommentarer

Populære opslag