Selmas allerførste HTM-træning - når planer og prioriteringer ændrer sig (igen)

I går var Selma og jeg til HTM/freestyletræning hos Anja - Selmas allerførste! På mange måder en stor dag...

Stor af mange årsager... Selma skulle ikke lave freestyle - det har jeg brugt lang tid på at overbevise mig selv om. Ligesom jeg har brugt lang tid på at komme frem til, at hun alligevel skal - de mange lange overvejelser vil jeg lade ligge, men nemme har de ikke været. Så det var en stor beslutning, der lå forud for min tilmelding til HTM/freestyletræning hos Anja.
Den allerførste træning i en sportsgren, der betyder rigtig meget for mig, var derfor en virkelig stor ting, meget større end jeg egentlig havde troet.
Jeg var topglad, da vi kom hjem - både fordi det var gået godt, fordi vi havde lavet nogle ting, der gav rigtig god mening i forhold til det sted, jeg er i min træning med Selma, fordi jeg kom hjem med det, jeg gerne ville, og ikke mindst fordi Selma nu helt officielt også er freestylehund ❤ Det føles godt og rigtigt!


Det regnede en smule under træningen, men det betød absolut intet


Fællestiden blev inddelt, og vi brugte den til at træne ro - vores ro, ikke hundenes - hvilket giver rigtig meget mening, der hvor jeg er i min træning med Selma. Vi har begge to brug for, at jeg bevarer roen og jordforbindelsen, hvilket kan være svært, specielt når der sker noget uforudset. Det er afgjort noget, jeg vil arbejde videre med.
I den individuelle tid talte vi om vores program. Det er ingen hemmelighed, at jeg bare har flikket et program sammen af øvelser, som Selma kan, og der var ingen dybere mening eller fortolkning af musikken what so ever! 
Det har været fint nok, mens vi bare har gået rundt og "leget freestyle", men når nu det er det her, vi skal, så skal det også gøres ordentligt. Jeg havde brug for at tegne en streg i sandet og sige, at nu er det det her, vi gør, og så starter vi forfra.
Vi starter ikke forfra med musikken, for jeg kan rigtig godt lide vores musik. Jeg synes, Buster passer godt til os, og jeg er rigtig glad for det barnlige tema til en ung, fjollet hund og vores relation. Men jeg har brug for fortolkning af musikken, og det er ikke nok, at jeg har fået lavet et - synes jeg selv - rigtig fint kostume.
Jeg er rigtig glad for det program, Anja og jeg næsten fik lavet færdigt i går - vi mangler slutningen, og jeg skal selv have det under huden, før jeg begynder at træne det med Selma. Men da der er en masse nye øvelser, som Selma ikke kan endnu, er der rigeligt at gå i gang med, og jeg glæder mig.

Kommentarer

Populære opslag