Molly og Selma anbefaler: Hundeis Deluxe

Det er ikke nyt, at jeg har lavet is til hundene om sommeren - det har jeg gjort hver sommer, men i år har jeg videreudviklet, og har lavet en "deluxe-udgave".
Jeg kan godt lide tanken om, at hundene kan køles ned i varmen, men samtidig har jeg ikke lyst til bare at hælde fyld i dem, så jeg kan godt lide tanken om, at det de får, tilfører dem noget godt på alle måder.


Sommer betyder is - også til hundene


Opskrift på hundeis deluxe:

  • Plastikbægre eller anden emballage til at fryse isene i
  • Tyggepinde
  • 1 dåse godt hundefoder
  • 1½-2 dåser vand (den tomme dåse bruges til at måle vand af i)
  • 1 moden banan
  • 2 gulerødder
  • Evt jordbær eller andre bær

Alle ingredienserne (hold lidt igen med vandet til at starte med) hældes i en blender, og der blendes til en ensartet konsistens. Mere vand tilsættes efterfølgende, til en passende konsistens opnås - der er ikke nogen "rigtig" konsistens, man skal blot være opmærksom på, at jo mere vand, der tilsættes, desto mere kaloriefattige bliver isene, og omvendt bliver de mere kalorieholdige med mindre vand.
Hæld den flydende masse i plastbægre el.lign., sæt en tyggepind i, drys med lidt bær og placer isene i fryseren. Hvis massen er meget flydende, kan man med fordel vente med at sætte en tyggepind i, til isene har stået i fryseren i 15-20 minutter.

Velbekomme 🍦


1 dåse hundefoder

Tyggepinde

Frosne is

Klar til servering


VIGTIGT I VARMEN!
Hunden afkøles ved at slikke isen i sig, hvis hunden sluger isen, vil kroppen arbejde modsat og hæve temperaturen på grund af kulden i maven - dette er farligt for en allerede varm hund.
Så hvis din hund var tendens til at sluge maden, så hjælp den med at spise isen ved at holde i pinden, eller kom fyldet i en Kong el.lign., da de så er tvunget til at slikke indholdet ud.

Kommentarer

Populære opslag