Fredag, ferie, foto og nose work i skøn forening

Carina og drengene, Annette og Simba, Camilla og Cassie samt tøserne og jeg mødtes i Roskilde til nose worktræning i går - et fedt område med masser af muligheder.
Og som bonus havde Carina medbragt kameraet.


Carina, Annette og Camilla kigger på søgeområde


Vi lagde ud med et beholdersøg i mursten lagt i et ret tilfældigt mønster.
Begge tøser fandt og markerede eukalyptuskilden superfint og sikkert.


Selma er tæt på kilden i beholdersøget

Meget tæt på...

Der var den!!

Molly

Hmm, jeg skal lige se...

Her!

Lige der, er den!


Derefter et vægsøg med 3 lavendelkilder, som jeg havde placeret. Der var to høje og en lav.
Selma tog ikke den lave, og da hun havde været igennem søget et par gange, stoppede jeg hende, da jeg gerne vil lære hende, at hun skal være effektiv fra starten.
Molly fandt alle 3, men var længst tid om den lave, så den har uden tvivl været sværere end de to høje.


Selma markerer den ene høje kilde

Selma markerer den anden høje duft

Molly lokaliserer den første høje kilde

Getting closer...

...closer..

...og..

...der var den!

Molly lokaliserer den anden højre kilde

Den lave kilde er svær...

Der ER noget her...

Arh, dér var den!


Legepladssøg med 3 kilder (husker ikke hvilke, da jeg ikke selv havde lavet dufte eller placeret dem) var næste søg.
Selma fandt 2 ud af 3 kilder - jeg lod hende scanne området først, hvorefter jeg lavede et guidet søg med hende. Den sidste kilde viste hun interesse for, men markerede den ikke, så jeg valgte at afslutte af samme årsag som ovenfor.
Molly lod jeg søge uden line, og hun fandt og markerede alle kilderne.


Selma har travlt! Bemærk benstillingen

Der er noget derinde...

Ja, der var den!

Der er også noget i det her område...

Her omkring...

Njah, det er herovre

Her er den! Her er den! Bemærk forpoterne...

Molly markerede fra den anden side - lige så korrekt, da man kunne komme til den fra begge sider

Jeps, der er også noget her!

Og et eller andet sted på den her...

Heroppe! Den er heroppe!

Til sidst stod den på pladssøg med 4 kilder (igen husker jeg ikke hvilke), men her var både Molly og Selma ved at være trætte, og det var begyndt at blive varmt.
Selma fandt og markerede 2 af kilderne, men viste interesse for alle 4.
Molly søgte igen uden line og fandt alle 4.


Selma gik direkte til første kilde og markerede den

Lettere træt Minimyre

Der er noget her...

Arh, hér var den!

Der er noget...

Et eller andet sted heroppe...

Heroppe!!!

Ok, så skærer jeg det ud i pap for dig!

Dér er den! BUM!


Tak til Carina Enevoldsen for alle billederne af tøserne.














Kommentarer

Populære opslag