DRK træningsweekend i Suserup - dag 2

Forventningerne var store, da vi her til morgen kørte mod Suserup og træningsweekendens dag 2, og jeg kan allerede nu afsløre, at jeg ikke blev skuffet.

Vi havde dog relativt god tid, så Selma og jeg tog lige et smut omkring vores sædvanlige sted, så hun kunne få brændt lidt krudt af inden køreturen.


Flower Child


Vi samledes til en kop kaffe, hvorefter vi gik ud til hvert vores sted med vores hold.
Vores hold gik ud til et lille, relativt lukket, område med en sø på hver side, og her lagde vi ud med repetition fra i går: Markeringer.
Selma løb hurtigt ud, søgte op i området, hvor dummyen fald, samlede op, kom retur i høj fart og afleverede roligt til hånd - SÅ fedt! Den lille myre knokler altid det bedste, hun kan, og i dag var ingen undtagelse. Tre supergode markeringer blev det tid - mor er stolt! 💜

Derefter stod den på vandarbejde, hvilket Selma aldrig har prøvet før.
Vi brugte tiden, indtil det var vores tur, på at træne ro, mens de andre apporterede på vand. Det var både svært, men gik alligevel overraskende nemt, og jeg har "set lyset" i forhold til det fede i den øvelse: Selma får trænet ro, og jeg kan lære en masse af at se andre arbejde. Win-win!


Ro på post

Vandapportering


Eftersom Selma ikke havde prøvet det før, satte vi kriterierne helt ned, så den første dummy blev kun kastet ca. 1 meter ud, og jeg holdt hende på brystet uden at forlange ro eller steadyness i startposition. Selma strøg ud i vandet, tog om dummyen, som hun syntes, var lidt mærkelig, da den var våd af søvand, samlede op, kom lige retur og afleverede til hånd - perfekt!
Den næste blev kastet lidt længere, så hun skulle svømme både ud og hjem, og den sidste, der også krævede lidt svømning, sad fuldstændig i skabet med både fart, opsamling, retur og aflevering til hånd uden at ryste sig først - FANTASTISK!!!

Så var det tid til en velfortjent frokostpause, og jeg var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg ville byde Selma mere, da hun både havde arbejdet hårdt i går, og allerede havde klaret to nye øvelser så fint.

Da jeg efter frokostpausen kom op for at hente Selma, som jeg egentlig bare havde tænkt mig at træne mere ro med, fik jeg svaret på, hvorvidt der var mere tilbage i hende: Hun løftede hovedet, kiggede på mig og lagde hovedet ned igen - ved siden af resten af en gulerod, hun ikke havde spist - det blev et tak for i dag og sov godt! Pyt med den sidste 1-1½ time, hellere droppe den, slutte på en succes og udlade at presse lillefisen.


Lille trætling


Vi sluttede af med en kort orientering fra de tre instruktører, der hver især fortalte, hvad de forskellige hold havde lavet i henover weekenden, og jeg tror, der var bred enighed om, at det havde været en supergod træningsweekend.


Afslutning

Orientering fra instruktørerne


Weekenden får i hvert fald 5 stjerner herfra ★★★★★
Det har været hyggeligt, det har været lærerigt, det har været inspirerende, der var være en masse gode snakke, godt selskab, og Selma og jeg har fået en masse fed træning! 
Vi er uden tvivl klar til at deltage en anden gang.




Kommentarer

Populære opslag