The hand! Fantastisk enetime med Bianca Eagerdog.

Bianca Eagerdog fra Holland er i Danmark i øjeblikket, og i den forbindelse fik jeg mulighed for at få en enetime, og den mulighed lader man ikke gå fra sig!

Jeg var sikker på, at jeg sagtens kunne bruge al tiden på Molly og positionsnørderi, men jeg blev enig med mig selv om, at jeg ville dele tiden mellem både hende og Selma.

Med Molly arbejdede jeg som sagt med positionsnørderi, og jeg fik en masse fede detaljer, som jeg skal være opmærksom på.
Vi startede ud i P1, Kung, hvor selve indtagelsen er fin, Molly står pænt og kender sit billede.
Bevægelse til siden er rigtig fin, jeg skal bare huske på at vente til, vi begge to er klar, før jeg bevæger mig, og jeg skal huske de små skridt.
Eftersom Molly har tendens til at smække numsen ind bag mig, når vi går frem, prøvede jeg at bevæge mig rundt mod højre, altså med Molly yderst, hvilket gik fint.
Vi talte om fodarbejdet, som jeg synes, er svært at gennemskue, og jeg fik tørtrænet noget af det uden Molly.
Et gennemgående tema i den position var min hånd, og Bianca sagde rigtig mange gange "THE HAND!", inden jeg begyndte at overtage og selv kommentere det! Jeg har det med at tage hånden frem og belønne i Mollys mund i stedet for at lade hendes mund komme til belønningen og dermed blive i positionen. Så den skal jeg have styr på!!!!
Derudover skal jeg huske at kaste godbid ud og release Molly fra positionen, og lade hende indtage på ny, i stedet for at rette hende op - og i øvrigt huske at kaste i flere retninger.
P3, Fu, kiggede vi også på, og her vil Bianca gerne have min hånd længere frem, ellers var selve positionen og sidebevægelserne fine.




Med Selma havde jeg planlagt at kigge på frontpositionen, som jeg gerne vil have tættere på mig og med mere intensitet og attitude.
Noget så simpelt som at have godbidderne i munden og spytte dem ud lige foran Selma gjorde underværker! Forventningen om godbidden mindskede afstanden, fik fart og intensitet frem, og forventningen om, at godbidden kommer oppefra, fik hovedet løftet i den position, jeg gerne vil have det i.
Derudover havde jeg planlagt, at vi skulle kigge på Follow, hvor jeg på samme måde godt kunne ønske mig lidt mere power og stabilitet. For at få Selma ud, hvor jeg gerne vil have hende, gik vi den modsatte vej, og det så umiddelbart ud til at have en god effekt.
Indtagelse af Follow fra flere sider er ikke noget, jeg skal bruge nu og her, men ikke desto mindre vil jeg gerne lære Selma det for at styrke hendes forståelse for positionen, så det fik vi også arbejdet kort med og er uden tvivl noget, jeg vil arbejde videre med.
Da vi til sidst havde 7 minutter tilbage, kiggede vi også på position med Selma, dog udelukkende P1, Kung, og i stilstand, da vi ikke er lige så langt.
Her fik jeg et par gode ting med, som igen handlede om min hånd, men også om mine ben - jeg skal stå med fødderne lidt fra hinanden, så benene bliver mere lige, og dermed bliver positionen nemmere at indtage korrekt. Derudover skal jeg huske selv at stå stille og i stedet for at trippe rundt for at hjælpe Selma ind i positionen, skal jeg bruge min hånd til at få hende korrekt ind.

En virkelig, virkelig fed oplevelse og bestemt ikke sidste gang, jeg får undervisning af Bianca - faktisk kan jeg slet ikke vente til næste gang, som jeg håber, bliver snart!

Kommentarer

Populære opslag