Den bedste weekend længe

Sikke en weekend! Der er sket en masse, den har været virkelig god, den har været tætpakket, og jeg er træt, men glad!

Fredag eftermiddag startede med udendørstræning sammen med Liv og krøllerne - ligesom sidste fredag.
Eftersom Molly og jeg skulle stille i 6+ i Vejen, var det det, vi fokuserede på, og Molly var overraskende sej og simpelthen så glad. Hun klarede de forstyrrelser, der var, rigtig fint, og også det at være ude, så det har Liv og jeg aftalt at holde fast i - altså den udendørs træning. Både fordi vi har flere udendørs rallyprøver hen over efteråret, men også fordi vi jo lige så godt kan vedligeholde og ikke starte forfra hvert år.





Selma og jeg fik trænet på vores fokusøvelse og ellers fik jeg testet noget af det til vores kommende FS2-program, da jeg alligevel havde heksekostume på og gerne ville teste Selmas reaktion på hhv kjole og flagrende ærmer. Hun var - som ventet - fuldstændig upåvirket af det, men det betyder jo ikke, at jeg ikke skal se at komme i gang med at få trænet med kjolen på.

Træningen sluttede af med en fællestur for Mango og Selma, og dagen sluttede af med en tur på Café A og biograften for at se "Ser du månen, Daniel?" sammen med Thomas og Camille.

Lørdag startede tidligt: Klokken 8 i Ballerup til hhv rally og Fri ved Fod hos Anja.
Træningen var flyttet til en time tidligere, da vi skulle til polterabend om eftermiddag/aftenen.

Rally med Molly var som vanligt både godt og lærerigt og ender med slet ikke at handle om rally, men blandt andet om hvad jeg gør anderledes end i HTM, hvilket jo er ganske interessant.


Molly venter tålmodigt under banegennemgang


Til fri ved fod med Selma havde vi fået lektier for fra forrige gang: Vi skulle kunne gå 1 meter sidelæns, 1 meter baglæns og ½ gang omkring på stedet.
Rockerseje Selma havde hørt efter, og vi havde lavet vores lektier, så nu har vi fået nyt at arbejde med: Musetrappe, mere sidelæns, mindre og mere detaljenørdede omkring på stedet og baglæns, da den lille ildkugle har travlt! Men nu har jeg noget at arbejde videre med , hvilket er ret fedt, da vi desværre ikke lige umiddelbart har flere fvf-aftaler i den kommende tid.

Da vi kom hjem, skulle der pakkes og gøres klar til både polterabend, men også til Vejen søndag da jeg vidste, jeg ville komme sent hjem samme aften, og at jeg skulle hjemmefra kl.5.50 søndag morgen.

Søndag startede også meget tidligt og noget tidligere end lørdag, da jeg som sagt skulle hjemmefra allerede kl.5.50.
Der var Hund i fokus i Vejen, hvor jeg skulle dømme HTM, og Molly og jeg skulle stille i 6+ med Lonni og Morgan. Eftersom jeg kun skulle have Molly med, havde jeg plads til Liv, Mango og Choice, som vi hentede på vejen.

Både Liv og jeg var trætte efter en hård, men dejlig, lørdag, så det var godt, at ingen af os skulle køre alene og i stedet havde en hyggelig tur sammen.

Jeg brugte det meste af dagen på at dømme, men heldigvis var vejret perfekt til, at Molly kunne ligge i bilen uden at få det for varmt.

Vi skulle stille i 6+, og jeg var en anelse presset på tiden, men det hele gik, og vi nåede det - uden stress.
Det var et stort skridt at komme i ringen med Molly og så endda i en svær ring - hun klarede det virkelig, virkelig godt, og selvom hun blev distraheret to gange, så var hun så glad og på, at det var lige til at tude over!!! Megafed oplevelse at være i ringen med bedste Molly igen ❤️




Vi vandt klassen (hvor kun vi stillede op 😆), og som bonus bestod vi også!




Efter præmieoverrækkelsen tog vi den lange, men hyggelige, tur hjem igen, og da jeg endelig landede hjemme, var jeg godt træt efter den bedste weekend længe!!

Kommentarer

Populære opslag