HTM forløb 2020 - part I, FS2 in the making, nu med plan, og lidt Nose Work

Det er vinterferie, og det nyder vi - som vanligt ved at lægge en masse træning og andre gode planer ind i kalenderen.

I går, søndag, startede vores HTM-forløb 2020 hos Anja, men inden da mødtes Liv og jeg for at træne med Selma og Mango.
Vi gik vores FS2-program uden musik for at få input til, hvor fokusøvelser kan ligge, hvor der er noget, der skal ekstra fokus på, da det i sagens natur ikke kan være på alt, og hvor der mangler noget af min ageren, som vi fandt ud af forleden dag.
Det gik egentlig fint, og jeg fik noteret mig nogle ting, vi skal arbejde videre på den næste uges tid:

  • Jeg skal gå programmet selv til musik for at få styr på timingen og min egen ageren
  • Jeg skal gå programmet med Selma uden musik for at få styr på flowet
  • Jeg skal lige have finpudset "Fokus" i forhold til, hvilken position der indtages


Alle tre ting har vi haft fokus på, da vi var i Undine igen her til formiddag, og jeg begynder at få en bedre mavefornemmelse omkring programmet - vi ender jo nok med at blive klar en dag.




HTM forløbet med Molly startede som sagt i går, altså den rent praktiske del, for vi har jo haft planlægningsaften, og det var den megafedeste nørdeaften!!!

Vi lagde ud med at opdatere mål og delmål, få en status på dem og finde ud af, hvad næste step var.
Derefter en anderledes kegleleg, hvor vi planlagde og fortalte hinanden om kriterier, delmål og plan.
Jeg havde fortalt Liv, hvilke delmål, jeg gerne ville arbejde med, Liv lavede en bane til mig, fortalte hvilken vej jeg skulle gå, og jeg fortalte, hvad jeg ville lave mellem og ved de enkelte kegler, inden jeg gjorde det - det var en superfed øvelse, som vi kommer til at tage med i vores fremtidige fælles træninger.




Næste øvelse var at finde rette "modus" hos os selv, inden hunden kom på - dvs Liv holdt Molly, mens jeg gjorde mig klar, lukkede øjnene, gjorde tegn til Liv om at slippe Molly, der indtog positionen, og vi gik X antal skridt bestemt af Liv.
Sidste øvelse var musik-/belønningsleg, hvor der som ekstra bonus var tilføjet klik fra makker. Dvs jeg havde inden fortalt Liv, hvilke kriterier jeg havde, som Molly skulle klikkes for - en fed måde at slippe kontrollen på.
Til sidst sluttede vi af med afrundning, hvor vi kort vendte vores mål og delmål, der nu skal opdateres.

Her til formiddag har vi arbejdet videre på de to mål, vi arbejdede med i går, og det var ret vildt at se, at Molly faktisk allerede havde rykket i forhold til i går - simpelthen SÅ fedt!!!

På vej til Undine i formiddag kørte jeg forbi træningspladsen i Smørum, hvor der er kommet et hønsehus op fyldt med nysgerrige høns. Her satte jeg 4 søg op tæt på hønsehuset, fordi jeg ville se, hvordan pigerne arbejdede med den forstyrrelse.
På vej hjem fra hallen kørte jeg forbi for at tage søgene, og det viste sig, at pigerne var fuldstændig ligeglade med hønsene - jeg havde forventet en reaktion, men det fik jeg ikke, og det er naturligvis bare fedt!









Resten af dagen står på opdatering af mål, afslapning og andet godt, inden vi i morgen igen tager i Undine for at træne videre.

Kommentarer

Populære opslag