Seminar med Jens Frank fra SWDI

Selma og jeg var på seminar med Jens Frank fra SWDI i går - en superfed dag fyldt med Nose Work og nørderier.

Det var en godt kombination af spændende teori og snakke om nødvendige adfærd i næsearbejde, motivation, belønningsforventning, hvornår et søg stopper/hvem der stopper det, kriterier for udvælgelse af individer og meget andet spændende.

Lonni og jeg arbejdede sammen hele dagen, og vi blev enige om at arbejde på samme øvelse mere eller mindre hele dagen for at udvide og udvikle den.
Forud for hvert træningspas satte vi mål for netop dette pas - tankegangen er jo på ingen måde ny, men jeg må med skam tilstå, at det ikke rigtig er noget, jeg bruger i Nose Work - det har jeg fået lyst at at gøre mere ved siden i går. Ligesom jeg også har fået lyst til at gøre det mere i at have en plan forud for hvert eneste søg og ikke bare en gang imellem.

Jeg fik en helt anden måde at anskue omstarter på, som taler virkelig godt ind i min nuværende No More Sloppy-måde at arbejde med Selma på, jeg fik en metode til at øge sniff-intensiteten, selvstændigheden og det at gå i gang fra starten, og en plan for, hvornår jeg går videre til næste delmål - forudsat at jeg har lavet den der plan...




8 timer i godt og nørdet selskab med masser af interessant viden - så bliver en feriedag da ikke brugt meget bedre!

Kommentarer

Populære opslag