Beholdersøg Boot Camp - no more sloppy!

I forrige uge skulle jeg lige teste tøserne med et beholdersøg på pizzakasser, fordi det var længe siden, og hold nu op, det var tydeligt, MEGET TYDELIGT!!!

Tak for den information, Molly og Selma - der måtte laves en plan for at rette op på den tæt på katastrofale tilgang, de havde til de pizzakasser.

Så det blev der... Pizzakasser og 1/2 liters vandflasker blev indkøbt, og da kasserne kom fredag eftermiddag, startede  Boot Campen.




Fredag: 5 beholdere på række, lavendel i én beholder.
Molly blev klikket og belønnet meget hurtigt, så jeg fik belønnet for søget og ikke markeringen. Planen var 3 søg, og da jeg liiiige blev grådig og skulle have et fjerde med, fordi det gik godt, kom der en hurtig pote på - damn! Enten kunne jeg slå mig selv i hovedet med det, eller også kunne jeg tage det som endnu en information om at være hurtigere. Jeg valgte det sidste.
Selma gjorde det ganske smukt.

Lørdag: 9 beholdere (3x3), lavendel i én og eukalyptus i én beholder.
Planen var 3 søg, og planen blev fulgt til punkt og prikke.
I søg nummer 2 kom der en lillebitte forsigtig pote, fordi jeg forsøgte at trække tiden en anelse... Vi gik ud, startede forfra, og der kom ingen poter. I tredje og sidste søg var der ikke skyggen af poter - yes!!
Selma gjorde det igen supergodt - på trods af en hel dag på Canis Klikkertræneruddannelsen.


Før

Efter


Søndag: 8 beholdere på række, lavendel i én og eukalyptus i én beholder.
Molly og Selma fik 3 søg hver, og de gjorde det begge fuldstændig fantastisk! Det var de smukkeste, rolige og kontrollerede søg.




Mandag: 9 beholdere i 3x3 opstilling, dog ikke "bare" 3 rækker. Én med lavendel og én med eukalyptus, som blev flyttet rundt i de 3 søg, de fik hver.
Igen gjorde de det begge rigtig, rigtig fint. Selma lokaliserer den præcise placering af kilden og fryser der, mens Molly stadig skubber til kassen med snuden, men vigtigst af alt: INGEN POTER!!! Og helt rolige og kontrollerede søg.








Tirsdag: 9 beholdere i 2 rækker, lavendel i én og eukalyptus i én beholder.
Molly og Selma fik igen 3 søg hver, og de gjorde det begge igen fuldstændig fantastisk! Molly skubber stadig lige voldsomt nok, men det er ingenting i forhold til for en uge siden.




Onsdag: 7 beholdere i en cirkel og en i midten i Undinehallen, og kun lavendel i én beholder.
I dag fik de kun 1 søg hver, og de gjorde det begge virkelig godt.
Jeg begynder efterhånden at blive lidt mere optimistisk omkring beholdersøg igen.




Torsdag: 12 beholdere med én lavendel- og én eukalyptuskilde i 3 x 4 rækker - denne gang på græs.
Det blev til 3 søg med hver, og der var ingen tvivl om, at sværhedsgraden steg, da de kom på græs i stedet for indendørs.
I Mollys allerførste søg kom der en blød pote på samtidig med snuden, jeg tog hende tilbage til start, begyndte forfra, og der kom kun frysemarkering på, og resten gik rigtig fint.
Selmas søg var superfine, og der er jeg begyndt at arbejde med varighed.




Fredag: Fridag, i hvert fald hvad Nose Work angår

Lørdag: Dagens beholdersøg bestod af 12 beholdere med én lavendel- og én eukalyptuskilde i 3 x 4 rækker - i dag fik de kun ét søg hver og bortset fra Mollys skubben med snuden, er jeg yderst tilfreds og ret imponeret over den udvikling, der har været henover den sidste uge.




I morgen, søndag, skal Molly og jeg til NW1-prøve på Garbogaard, så der får vi testet vores beholdersøgs skills under pres. To be continued...

Kommentarer

Populære opslag