We´re just getting started - om motivation og forstyrrelser

I går skulle Liv og jeg på Motivation og forstyrrelseskursus hos Anja med hhv Choice og Molly, så hvad var mere oplagt end at mødes før for at træne nose work med hhv Mango, Selma og Anja og hendes tøser?

Vi satte 6 søg op med én kilde i hver: 3 helt lave og 3 høje.


Lav

Lav

Lav

Semi-høj

Høj og utilgængelig

Semi-høj


Alle hundene klarede det superfint, trods varmen, forstyrrelserne og udfordringerne.

Derefter var det tid til 3 timer med motivation og forstyrrelser, og jeg vil ikke gå så meget ind i de enkelte øvelser, som alle var kendte, da vi har været på det kursus flere gange før.
Langt mere interessant er det, at vi kan blive ved at få noget nyt ud af samme øvelser - der kommer nye lag frem for hver gang, og vi bliver klogere og klogere på os selv. Det er så megafedt!!

Helt generelt erfarede jeg, at Molly var meget sejere end forventet - hun klarede forstyrrelser, jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig, hun kunne håndtere, og i takt med, at hun klarede det, steg hendes motivation og intensitet.  
Jeg kom til erkendelsen af, at det er Molly, der bestemmer, hvad der er en belønning - hvis hun hellere vil have ost end trækketov, så er ost en langt bedre forstærker end trækketov! BUM!
Jeg fandt frem til vores niveau/intensitetstrin at arbejde på, vores definition af intensitet, og hvad det er, jeg skal fortælle Molly med min energi, attitude og intensitet.

En megafed eftermiddag og aften!! Jeg er så langt fra færdig med motivation og forstyrrelser, men er tvært imod kun lige gået i gang.

Kommentarer

Populære opslag