Nose Workprøve på Garbogaard

I går var Molly og jeg til prøve på Garbogaard, hvor vi stillede i NW1.

Garbogaad er miljømæssigt et svært sted for Molly, så det var en god mulighed for at få trænet på netop det.
En anden ting, der var lejlighed til at få testet, var beholdersøget. Eftersom vi har været i Beholdersøgs Boot Camp hele ugen op til, handlede dagens mål om netop det: At tage beholdersøget uden Molly smadrede nogle af kasserne.

Vi startede som altid med banegennemgang, og denne gang huskede jeg at tage min bog med, så jeg kunne notere tider og andre detaljer.




Vores hold startede ved beholdersøget, der bestod af 8 pizzakasser, og der var sat 1½ minut af.
Jeg var glad for at starte med det søg, så det blev "overstået" med det samme...

Vi gik til start, Molly var fokuseret og fuldstændig klar. Hun gik direkte til første beholder, markerede (KUN MED SNUDEN!!), og jeg meldte fund. YEEEES!!!! Målet var nået, og det kunne kun blive en god dag!




Videre til indesøget, hvor vi havde 2 minutter.
Molly gik fint i gang, hvor jeg anviste hende, viste stor interesse ved trækassen, men forlod den efter et stykke tid, søgte videre, men fandt ikke noget der, så jeg nåede at tænke, at hun nok ikke fandt noget, og at det var ok bare at lade tiden gå i stedet for at prøve at gætte på placeringen og risikere at få fejl for det. Molly gik dog tilbage til kassen, og jeg lod hende arbejde der (LÆNGE!), inden hun markerede lige så fint. 




Efter to vellykkede søg var der pause, inden holdene byttede, og vi gik til udesøget, der var sat til 1,5 minut.
Der var en del højt græs i starten af søgeområdet, så ved starten fik jeg gearet Molly godt op, hvorefter vi småløb ind sammen, og hun søgte rigtig fint. Hun fandt kilden og markerede smukt.


r


Dagens sidste søg var køretøjssøget, som var sat til 2 minutter.
Det blæste rigtig meget, og Molly viste tydelig interesse ved traileren, men fandt ikke noget. ATV´en var der intet, der indikerede noget, og vi gik tilbage til traileren, hvor Molly igen udviste interesse. Tiden gik, og der kom ingen markering, 30 sekunders varslet kom, og jeg begyndte at overveje, hvor den mon var, var tæt på at gætte, men nåede at blive enig med mig selv om, at tiden bare måtte gå -  så længe Molly ikke viste mig noget tydeligt, måtte tiden gå. Og det gjorde den... Så vi fandt ikke søget og fik et 0, men fik ingen fejl, og jeg er glad for, at jeg havde overskud til at træffe gode beslutninger undervejs.






Mens vi ventede på præmieoverrækkelsen, fik jeg reflekteret over dagens søg, og jeg var supertilfreds med vores indsats.
Ved præmieoverrækkelsen viste det sig, at vi havde vundet beholdersøget i tiden 3,38 sekunder, så ikke nok med, at Molly ikke smadrede nogle kasser, hun fandt også kilden, og vandt momentet!!! Så ved man, at det hårde arbejde kan betale sig.
Meget overraskende vandt vi også udesøget i tiden 22,66 sekunder.




BEST DAY EVER!!! ❤️❤️❤️

Kommentarer

Populære opslag