Fed Fredags (HTM og) Freestyetræning

I går var både Molly, Selma og jeg HTM og Freestyle hos Johanna. Egentlig var det Mollys hold, men eftersom jeg ikke vidste, hvad jeg ville bruge min tid på med hende, tog jeg også Selma med.
Molly var derfor på i fællestiden, og Selma var på i min individuelle tid.

I fællestiden lagde vi ud med en timingøvelse til Johannas musik. Vi fik 3 forskellige clues, som vi skulle ramme med 3 forskellige, selvvalgte adfærd - ikke spor nemt, men udfordrende og sjovt.
Derudover arbejdede Molly og jeg med, at hun skulle have hovedet i sækken (jeg havde valgt et lyst hovedpudebetræk), opstartede fokus på slikkepind og No-No.

Inden Selma kom ind, lavede jeg to gange miljøtræning af starten udenfor, og hun var megasej!!

I den individuelle tid kom Selma på, da jeg efter forrige træning, havde brug for at få trænet hele programmet.
Vi gik det først en gang uden musik og dernæst en gang med musik. Det var megafedt og gik over al forventning - miljøtræningen har i dén grad givet pote! Selma havde et flot fokus på trods af løbetid, og selvom hun kom ind og på direkte fra bilen. Efter de to gange var hun træt, og vi tog en enkelt gang, hvor jeg bare belønnede og legede med hende, mens musikken var på, og de andre gik rundt som forstyrrelser. Derefter var der ingen grundt til at arbejde videre med hende, så hun kom i bur, mens vi talte videre om planer, forberedelse og mål.




Endnu en megafed træning hos Johanna, og det viste sig i allerhøjeste grad at give mening at dele tiden op mellem tøserne.

Kommentarer

Populære opslag