Nose Workonsdag - gotta love it!

Endelig var det Nose Workonsdag igen!! Og denne gang var vi i Bauhaus, der byder på rigtig mange fede muligheder.

Første søg, jeg tog med begge tøser var køretøjssøg med 4 kilder placeret ret tæt for at holde dem til - og det gjorde de!
Både Molly og Selma gjorde det supergodt uden at flagre eller hoppe op - superfedt, eftersom det ellers ikke er det, vi har haft ret meget fokus på, hvilket viste sig ved nogle ikke ret kønne søg her i sommer.


Køretøjssøg med 4 kilder


Generelt var der tale om en masse små søgeområder med enkelte motivationssøg. Der var en vis sværhedsgrad på dem alle, men fælles for dem var, at de var til at løse relativt nemt.
Udover at det var fedt at kunne give hundene et motivationsboost, gav det mig også muligheden for at arbejde med varrighed på markeringerne - og det gjorde det overkommeligt for den lille løbske Minimyre.

Der var en kilde placeret i bunden af dette stativ, og det klarede de begge flot og nemt.


1 kilde under "foden"


Bag stolpen inderst til højre, dvs svært tilgængelig pga kasserne, var der en kilde placeret. Molly var megasej og arbejdede sig ind på den på forskellige måder. Selma gjorde det ok, men var knapt så kreativ som Molly.


1 kilde på stolpe bag kasse



Under hylden under papkassen var der også en kilde placeret - her klarede de det begge fint og prøvede både fra pallen, fra gulvet og fra kasserne.


1 kilde under hylde




Under en palle lå der en kilde, som Molly klarede superfint, mens Selma, der blev hurtigt træt, havde lidt sværere ved den.


1 kilde under palle



I småstenene ved statuerne var der også placeret en kilde, og nu kan jeg se, det begynder at give pote, at vi har trænet, at kilderne også kan være i jordniveau. Både Molly og Selma klarede det superflot, interesserede sig overhovedet ikke for statuerne, men gik direkte i underlaget.


1 kilde i småsten



I krukken lå der en kilde, som de også begge lokaliserede fint.


1 kilde i krukke




Bag hjørnet, dvs igennem regnvandstønder og en stor kasse, var også placeret en kilde, som heller ikke gav de store udfordringer.


1 kilde i hjørne


Under hylden i hjørnet sad en kilde, som jeg kun nåede med Molly - den var lidt svær at lokalisere, men hun gjorde det superfint.


1 kilde under hylde



I en krukke på en hylde lå en kilde, som både Molly og Selma fangede under hylden. Dvs de scannede hele området nedenunder af først, hvorefter der blev tænkt opad. Det var svært, men igen gjorde de det rigtig flot.


1 kilde i krukke


Midt mellem de to nederste plantesække lå en kilde, som de begge fandt på smukkeste vis.


1 kilde mellem plantesække


I blomstergangen havde vi et søg med Lonni, hvor hun agerede "forstyrrelse", så her kendte vi placeringen af de 3 kilder. Formålet var at se, hvor meget hunden vil kæmpe for at komme til kilden, og om den er i stand til at abstrahere fra, at der er en, der står i vejen.
Ved den første kilde stod Lonni tæt på, men lige efter kilden, ved nummer to stod hun lige foran, så hunden skulle på modsatte side for at finde kilden, og ved den sidste stod hun lige foran, så hun stod i vejen.
Både Molly og Selma syntes, det var rigtig svært, men med hjælp og støtte, klarede de det faktisk rigtig godt, men det er uden tvivl et spændende udviklingsområde.


3 kilder under skinne i venstre side


I det ukendte søg var der 4 svære kilder, og Selma, der var først på, syntes, det var svært. Enten var det kunstgræstæppet, der trak, eller også var hun bare færdig - hun har trods alt mindre kapacitet, nu hvor hun er i løb, kan jeg mærke. Hun fandt en af kilderne, hvorefter jeg stoppede med hende, da det ikke gav mening af fortsætte mere.
En information, jeg fik med mig, var, at vi skal have noget bedre styr på at styre med kroppen, da Selma ellers har det med bare at styrte rundt. Alternativt kan jeg styre hende fuldstændig, men jeg vil hellere lære hende, at hun har frihed, men samtidig skal søge der, hvor jeg beder hende om det.
Molly klarede det så meget bedre, end jeg havde forventet, og hun fandt 3 ud af 4 før, jeg valgte at stoppe hende, da hun havde arbejdet super, super flot.


Ukendt med 4 kilder 

1 kilde i nederste venstre hjørne


Endnu en superfantastisk nose workonsdag - gotta love it!

Kommentarer

Populære opslag