Comfort Zone Tur/retur

I går var Molly og jeg til HTM/Freestyletræning hos Anja, og som altid kom jeg hjem med noget helt andet, end jeg havde både troet og forventet - på den absolut fedeste måde!

Anja havde forud for træningen bedt os specificere hvilke mål, delmomenter og kriterier, vi ønskede at arbejde med i vores individuelle tid, og den fælles tid skulle bruges på at tale om og evaluere på vores mål sammen med vores målmakker.

Jeg skrev følgende i tråden:

"Jeg vil gerne arbejde med mit mål til på mandag: "Jeg har været i ringen med Molly til HHKs konkurrence d.10/11, og er klar til at evaluere, lægge nye planer og sætte nye mål for at ”komme tilbage”"
Som en del af det, har jeg brug for et program at træne på, for ellers kommer jeg aldrig ud af min puppe, og jeg har tænkt mig at bruge vores challenge til netop det - det er et nemmere program end vores "rigtige" HTM1-program, musikken giver mig power, og det vil samtidig kræve, at jeg presser mig selv, uden jeg presser Molly, og at jeg tager et megasvært spring. Lige nu tror jeg på, det er vejen tilbage for os, eller er i hvert fald villig til at teste det!
Kriterierne på mandag bliver derfor ikke bundet op på præcision (uhh, det var svært at skrive!!!), men på motivation for os begge to!
(Er der tid vil jeg nu alligevel også gerne nørde lidt præcision)"

Mål og planer opdateret efter træning 12/11-2018:

Det overordnede mål er stadig at få vendt både Mollys, men også min, forventning om, at det er svært at være i ringen - det vil jeg gerne have vendt til en forventning om fest og glæde.

Planen for resten af 2018 bliver derfor at tage Molly med på Garbogaard og vurdere, hvordan hun tager det at være der. Når jeg har fået en status på det, vurderer jeg på dagen, hvorvidt hun stiller i træningsklassen.
Stiller vi i træningsklassen bliver det med en klar plan: Vi skal lave enkle og enkelte tricks, hun skal belønnes meget hyppigt - hellere for meget end for lidt - og lommerne bliver stoppet med legetøj og godbider, der forinden er prioriteret i rækkefølge.
Vi stiller til juleafslutningen i rally begynder og HTM1 (med godbidder), så der skal vi "lave noget/præstere", men der er det ok, fordi jeg har mulighed for at hjælpe og støtte med godbidder, hvilket giver mig tryghed og ro.

På den træningsmæssige side skal der arbejdes på vores nye challenge (se længere nede)
Og der skal arbejdes på præcision, motivation og forstyrrelser tilpasset niveauet af de 3 forskellige positioner, vi arbejder på.

I den individuelle tid havde jeg som sagt ønsket at arbejde med program, og jeg havde en plan, men det viste sig at Anja havde en anden...
Eller det var egentlig min plan med et twist, der fik skubbet mig godt og grundigt ud af min comfort zone!!! Jeg skulle gå programmet med godbidder, men når Anja sagde "NU" var det uden godbidder, indtil hun sagde "NU" igen. Det var ikke lige en del af MIN plan, for vi kan jo ikke uden godbidder!!! Men jeg gjorde det, og det var både grænseoverskridende OG fedt, da det viste sig, at vi begge to overlevede. Vi gjorde det i alt 3 gange, hvor Anja gradvist skruede på nogle af kriterierne, mens vi ikke kiggede på hverken præcision eller fortolkning.

Selvom det var virkelig svært, var det en virkelig fed oplevelse og noget af et spring. Jeg er nok stadig der, hvor jeg mener, vi ikke kan uden godbidder, hvilket man næsten skulle tro, Anja vidste, eftersom der her til morgen kom denne challenge, som skal filmes inden d.3/12:


"Din Challenge går ud på at du skal gå dit program som vi gjorde i går - med fokus på at slippe godbidderne og være bevidst om følelsen = at turde turde.....
Du bedes slippe godbidderne mindst 4 x i løbet af programmet og du skal mindst have 1 strækning på 20 sekunder 💗
God træning ️"

Puha, jeg får godt nok rykket nogle grænser i øjeblikket!!! Men vi kan, og vi vil!!!



Kommentarer

Populære opslag