Fri ved Fod - motivation, del 2 - part I

Molly og jeg har for gangske kort tid afsluttet et fuldstændig identisk kursus, som det vi netop er begyndt på igen i går aftes (Part I og Part II)

Hvorfor vælger jeg så at tage endnu et kursus, når de er ens? Fordi vi lige nu er et sted, hvor der sker rigtig meget, og vi har derfor brug for rigtig meget hjælp og sparring for at rykke os lige præcis det sted hen, som vi gerne vil, med den præcision, vi gerne vil, og i det rigtige tempo for os.

Forud for kurset blev vi bedt om at beskrive vores fokuspunkter, og de så således ud:

3 af de bedste kvaliteter ved vores position?

💗 Molly kender sin position og er glad for at være i den
💗 Den er tryg at være i - for os begge to
💗 Mollys attitude og intensitet

3 af de svageste sider af vores position?

💗 Afstand/flow i bevægelse har lidt latenstid
💗 Hovedet dykker i sidelæns
💗 Molly kommer en my for langt frem i sidelæns (Hænger sammen med hovedet?)
💗 Det er svært (for mig) at gå ret mange skridt ad gangen

3 af de vigtigste fokuspunkter vi ønsker, at vi arbejder med på de 2 kursus aftener?

💗 Flow i bevægelse
💗 Hovedet/positionen i sidelæns
💗 At turde være i det, turde gå og få flyttet lidt på mine grænser og min comfort zone

Liv og jeg var makkere i går, og vi lagde ud med en lille undersøgelse, hvor vi skulle vise vores stærkeste og vores svageste position i de retninger, vi har arbejdet med. Vi skulle filme hinanden, analysere og komme med 2 gode og og 2 svage punkter ved det, vi så.

Vores stærkeste position er Kung (som jeg overvejer at ændre til "Ung", da "Kung" lyder som "Kom"...) , og vores svageste er Fu (vi har kun de to..)

  • De 2 stærke punkter: Molly kender sin position og er tryg i den, og hun er god til at indtage den.
  • De 2 svage punkter: Molly er ikke helt sikker i indtagelsen, og hendes bagpart lever lidt sit eget liv.
Derefter blev Liv og jeg sat til at påbegynde indlæringen af en ny position, og begge tøser var megaseje!

8-tal og firkant var næste øvelse, og denne gang gik det væsentligt bedre. For det første turde jeg kaste mig ud i det, og det viste sig, at vi jo godt kunne.
8-tallet skal vi arbejde på, inden vi skal filme det som lektie til næste gang.
Noter til mig selv er, at jeg skal huske selv at gå sidelæns og ikke lidt sidelæns og lidt frem. Jeg skal vente på Molly, og så skal jeg i en periode prøve at acceptere, at hovedet dykker, når det er svært.

3 tillidsøvelser var næste punkt, og selvom jeg kendte dem fra sidste gang, var det ikke uden en god sjat sommerfugle i maven (eller måske netop derfor), vi lavede dem!
Den første var at gå mellem 2 kegler, mens jeg kiggede op på et bestemt punkt, altså uden overhovedet at kigge på Molly, men udelukkende ved at mærke hende.
Den næste var at gå fra en kegle og helt tæt hen mod et spejl - her kunne jeg se Molly i spejlet, men øvelsen var at se, om hun har tillid til, at jeg ikke lader hende gå ind i noget. Og dét havde hun!
Den sidste af de øvelser var at gå 10 meter med lukkede øjne og udelukkende mærke Molly. 
Alle øvelserne var både svære og grænseoverskridende, men vi klarede det, og Molly både blev i sin position og var SÅ glad! Og jeg huskede at vente på hende hele tiden.
Så selvom det var slemt, var det alligevel en fed oplevelse bagefter.

Sidste øvelse var forstyrrelsestræning, og jeg skal ellers lige love for, at Molly var megasej!!!

Sådan fløj 3 timer af sted med fed træning og i det bedste selskab - jeg glæder mig allerede til næste gang!!! Men inden da skal jeg have sat mål for os - 3 mål, som vi vil arbejde med, til vi ses igen næste gang...





De bliver at:
  1. Arbejde med forstyrrelser: Fortsætte arbejdet i stilstand og i indtagelse samt udvide til i bevægelse.
  2. Arbejde med 8-tal i sidelæns og arbejde på at blive klar til at gå forlæns.
  3. Arbejde på billedet og indtagelsen af den nye position, vi startede op i går. 

Kommentarer

Populære opslag