Bedste HTM-træning ever med Molly - igen...

Sidste gang HTM/Freestyle på hold B, som det ser ud nu - eller SÅ ud... Til november er det et andet hold B, vi starter på: Molly, Selma og jeg.

Det, der har fyldt en del af vores træning den sidste 1½ uge er den challenge, Anja gav os:

"🌟 CHALLENGE 🌟

HTM & FS er den smukkeste sport i verden ️ fordi vi kan udtrykke den kærlighed vi har til vores bedste ven og også den anden vej - der er vist ikke noget bedre, når man kan se den ubetingede kærlighed der er i mellem ekvipagen i ringen.....

I bedes til næste gang lave et lille program på min. 1 minut:

- Musik/program/kostume skal udtrykke jeres kærlighed til jeres helt unikke hund.

- I skal bruge min. 1 rekvisit

I bedes vise det i vores fællestid og der er en præmie på spil for det mest flydende og bedste helhedsindtryk 🙏

I bedes beskrive efter I har vist programmet - hvorfor I netop har valgt dette stykke musik" 

Godt så! Musikken kom relativt hurtigt på plads og blev de første godt 2 minutter af denne musik:




Kostumet blev rød bluse, rødt glimmer halsbånd til Molly og et rødt tørklæde som rekvisit.


Startposition


Det var ikke fordi, det blev et blændende program, men det var en sjov og lærerig proces at blive "tvunget" ud i at klare alt det på 1½ uge, og jeg var fint tilfreds med det, vi fik lavet.

Derudover fik vi i fællestiden arbejdet med starter, og da jeg ikke rigtig har stillet med Molly i lang tid, har jeg svært ved at sige, hvad det er, der virker for os. Jeg prøvede derfor bare at være i ro med hende i opvarmningen, gå stille og roligt ind, og det virkede umiddelbart rigtig fint.

Mine ønsker for fællestiden tog udgangspunkt i de mål, jeg satte efter sidste træning:

Nye mål for Molly og mig frem til næste træning d.30/9:

️ D.14/9 stiller vi i HTM1 til uofficiel konkurrence, og her vil jeg sige ja tak til at blive filmet, selvom jeg godt ved, jeg kommer til at få lyst til at sige nej tak, og jeg vil to gange i løbet af vores tid i ringen turde ikke at give den tryghedsgodbid, jeg ellers ville have givet.

️ Jeg vil arbejde videre med løb og "startknappen", som vi gjorde det i går, så vi til næste træning er klar til at få puttet nyt på i forhold til at styrke motivation, glæde og attitude i løb - jeg vil arbejde i begge vores positioner

️ Jeg vil gå tilbage og nørde i vægtforskydning med vores anden position (Fu), så den bliver styrket, så vi også der kan få puttet nyt på til næste træning

Min plan var derfor at arbejde på følgende:

1) At komme af med godbidderne, men stille og roligt!!
2) Få styrket løbet yderligere og komme videre med det
3) Styrke Fu-positionen efter vi har forsømt den lidt

Det første punkt fik vi arbejdet rigtig meget med, og jeg har lagt en plan sammen med Anja, efter at Molly og jeg fik gået hele vores program uden godbidder i hænderne - nu begynder jeg at tro på, det nok skal lykkes en dag.
Vi nåede ikke mere, men blev enige om, at Ninjacirklen, som nu hedder Mollycirklen, har givet det, der var meningen, og at vi lader den ligge for nu, og bruger den "bare" som motivation og en sjov leg.
BEDSTE TRÆNING EVER - igen... ❤️

Kommentarer

Populære opslag