Helt høj af høje søg

I går fik vi endelig gjort noget ved det: En af tingene på træningsplanen!!
Molly, Selma og jeg mødes til Nose Work med Liv og Kiwi for at få trænet høje søg - hver hund har sine egne udfordringer, styrker og fokuspunkter, som vi fik samlet og tilgodeset i de søg, vi satte op:
5 høje kilder, 1 miljømæssig udfordring/problemløsning og et køretøjssøg med 2 kilder - og 2 af søgene med forstyrrelsesduft i form af kanin.

Vi havde brug for og lyst til at få trænet efter weekenden og inden på lørdag, hvor vi skal til årets sidste NW-prøve. Denne gang dog kun NW2 og i Herning.

Alle søgene gik supergodt! Ingen reaktion på kaninen, selvom jeg prøvede at sætte dem direkte på, problemløsningen blev klaret superfint, og de høje lige så. Nogle var sværere end forventet, andre nemmere end forventet, men alle blev løst, og jeg fik arbejdet på det, jeg gerne ville - specielt med Selma, Molly ville jeg "bare" træne motivation med.
Som bonus fik vi trænet i regnvejr...


Høj, over nå-højde, eukalyptus


Høj, I nå-højde hvis man kravler, kombi og med forstyrrelseskanin


Høj, over nå-højde, lavendel


Høj, over nå-højde, lavendel

Problemløsning, lavendel 


Høj, over nå-højde, eukalyptus



Vi er langt fra i nærheden af ønskemålet med de høje søg, men der er taget hul, og - vigtigst af alt - jeg ser den ønskede udvikling. Der er vist noget med det der med målrettet træning...

Jeg er ikke sikker på, vi når mere Nose Work inden weekenden, da HTM og freestyle prioriteres i morgen, for der også lige er en konkurrence på søndag - dog er det primære der træning.

Men først er det NW, og vi glæder os!! Også selvom vi skal hjemmefra kl.5 lørdag morgen.

Kommentarer

Populære opslag