Mere fokus på Nose Work igen

I går mødtes vi med Liv, Kiwi og Mango for at træne lidt inden weekendens Nose Workprøver i Hvalsø, hvor Mango og Molly skal op i NW1, og Kiwi og Selma skal op i NW2.

Jeg fik selv lavet et enkelt beholder- og køretøjssøg i tirsdags, hvor jeg droppede at tage i Undine, og i går fik vi lavet lidt udesøg, så kun indesøget mangler nu, for at vi har været alle momenterne igennem, men det går nok. Det er næppe det, der kommer til at gøre det store forskel i weekenden.

Beholdersøget var med to dufte og forstyrrelser som en blank filtdut og en tørret kaninfod - hverken Molly eller Selma reagerede på forstyrrelserne.
Den første kilde var placeret i første beholder, og hverken Molly eller Selma reagerede på den til at starte med. Jeg vidste det egentlig godt, og fik blot bekræftet, at vi skal have trænet på første beholder - igen!






Køretøjssøget gik fint med de to kilder - den i strømstikket til traileren var nem for begge, mens de begge kæmpede noget mere med den i rille i dør - igen bare bekræftet.





Opsamling fra tirsdagens NW er fokus på følgende: 
  • Tag første beholder i beholdersøg
  • Riller i døre i køretøjssøg

I går var det udesøg, og selvom det var ment som forberedelse til weekenden, endte det mere med at blive miljøtræning og status på samme, da Lonni og jeg var samme sted sidste sommer.

Både Molly og Selma startede i et område med trapper og med frit udsyn fra højder - sidste år stod de med skælvende bagben, i går tog de kilder på trapperne og gelænderet med ophøjet ro. Så er der virkelig noget ved det, når man kan se sådan en udvikling - Wauw, altså!!! 








Næste miljømæssige udfordring var ny for dem, men igen var begge to vanvittigt seje - de hoppede op på gyngende palle, fik den i bevægelse, søgte videre på den, selvom den bevægede sig og var i det hele taget bare rockerseje!!





 
Opsamling fra onsdagens NW er fokus på følgende: 
  • Høje søg over nå-højde (igen ikke overraskende)

Det bringer mig ud i noget med det der P-ord, jeg ikke er så begejstret for, men jeg kan mærke, at der er prioritering på vej. Jeg har ikke rigtig lyst, og det bliver heller ikke lige de kommende dage, men det er tiltrængt, at det kommer inden længe.

Indtil da vil jeg bare glæde mig til HTM og freestyletræning med Liv og Krøllerne i dag, samme hos Johanna i morgen og Nose Workprøver med begge piger hhv lørdag og søndag.

Kommentarer

Populære opslag