Gad vide om hun kan....? Selmas første overnatningsspor

Indtil videre har Selma "kun" gået op til 5 timer gamle spor, men efter hendes 1.præmie på 3 timers sporet i lørdags, blev jeg nysgerrig efter at vide, hvor langt der er til 20 timers prøven, så det måtte testes.

I går aftes tog Camille og jeg til Ballerup og lagde et 430 meter langt spor på krondyr og med rigeligt schweiss (60 ml) for at øge chancen for succes.
Her til morgen satte jeg uret til kl.5 - så er man da vist ved at være godt skadet... - for at tage ud og gå sporet, før jeg skulle på arbejde. Camille, Selma og jeg tog af sted og stod klar til at gå sporet kl.6 - 10 timer senere.


Smuk og lun morgen

Jeg havde hverken lavet wiedergang eller opstart i kasse, da jeg først skulle teste, om Selma kunne klare et overnatningsspor, men jeg lod hende starte omkring 5 meter fra sporstart, og hun gik bare lige på, og fik godt fat i sporet med det samme - så langt så godt!
Så gik det ellers jævnt ud af sporet, som hun fulgte rigtig fint indtil første knæk, hvor hun vel var 2-3 meter fra. Jeg blev stående, hun kom tilbage i sporet, og gik derefter direkte ud i knækket. Her kom vi ud af skoven, og hun fulgte sporet rigtig fint hen over græsmarken, rundt om skovstykket på midten af marken, og videre over marken. Tæt på sporslut skulle vi op på en lille vold, hvilket hun ikke var meget for - hun ville hellere gå nedenfor den. Der var ingen tvivl om, at hun vidste, hvor hun skulle hen, for retningen var den rigtige, men hun kunne tydeligvis ikke lide stubunderlaget. Op kom hun dog, da jeg bare ventede, og hun fandt sporslut og kloven i bedste stil.
Jeg er simpelthen så imponeret over den lille superstjerne - hun klarer alt, hvad jeg præsenterer hende for, og hun er en drøm at arbejde med.


430 meter/10 timer

Konklusionen på dagens spor må være, at vi bare skal ud over stepperne med tre delelementer: Liggetid, wiedergange og opstart i kassen. Heldigvis kan vi arbejde med både wiedergange og opstart i kasse på asfalt også, hvilket giver mulighed for mere træning og træning i hverdagene også - for jeg står ikke op kl.5 for at gå spor hverken hver eller hveranden dag! 






Jeg glæder mig allerede til næste gang på sporet med superseje lille SuperSelma!

Kommentarer

Populære opslag