Status på asfaltspor

I går stod i asfaltsporets tegn: Lykke, Diesel, Molly, Selma og jeg tog ud til DTU i Ballerup for at lægge og gå spor.

Først lagde vi et 500 meter langt spor med en tør dåklov til Molly i den ene ende af området, derefter et 500 meter langt spor med samme i modsatte ende til Selma, og derefter flere korte spor i midten til Diesel, som han gik med det samme, da asfaltspor er nyt for ham. Men han var nu supersej, og man kunne ikke mærke, at det var nyt.

Både Mollys og Selmas spor lå i 1 time, før vi gik dem, og det var på ingen måde for svært! Der var godt træk i dem begge, og de gik knivskarpt i alle vinklerne, så det er vist en ganske passende distance og liggetid at gå efter i øjeblikket.


Mollys spor, der også inkluderede trappetrin

Selmas spor


Jeg synes efterhånden, de er så seje på asfaltspor, at det er ved at være på tide at udtænke nogle udfordringer til dem, så jeg må i tænkeboks...

Rent udstyrsmæssigt kan jeg godt mærke, at Selma nu har fået en ordentlig sporsele, så nu håber jeg ikke, hun vokser for hurtigt ud af den! Eftersom jeg på ingen måde bruger de 10 meter line, når jeg går asfaltspor, overvejer jeg, om jeg på et tidspunkt skal anskaffe mig en noget kortere sporline, så jeg ikke har alt det ekstra line at holde styr på.

Kommentarer

Populære opslag