DKK Basiskursus, nye tanker og træning med tøserne

I dag har jeg været på kursus - UDEN hunde... Den stod på DKKs Basiskursus, som er en obligatorisk del af uddannelsen til HTM-dommer, så her til morgen kørte jeg til Ringsted, hvor vi startede ud med morgenmad og lidt hyggesnak.
Derefter stod resten af dagen på gennemgang af DKK som organisation, det at være repræsentant for DKK, hvordan er man et godt forbillede for hundeejerne, hvad er vigtigt at formidle videre. Gennemgang af forskellige hunderacer eller rettere grupperne, deres egenskaber, det at sætte sig ind i sin races egenskaber på godt og ondt osv.
Egentlig tog jeg af sted udelukkende med det formål at få kursusbeviset i hus, fordi det som sagt er et krav for at kunne blive autoriseret som HTM-dommer, men i stedet for "kun" at få beviset med hjem, fik jeg også nogle nye tanker og idéer med mig. DKKs instruktøruddannelse skal undersøges nærmere, ligesom jeg skal have undersøgt lidt mere om mentalbeskrivelser. Jeg tænker, det vil være både sjovt og spændende at få mentalbeskrevet Selma som opfølgning på hvalpetesten.


Så langt, så godt


Nu er Basiskurset så i hus, næste weekend skal vi på dommeruddannelse igen, og så må vi se, hvornår DKKs Adfærd og håndteringskursus udbydes, da det også er et krav, at det gennemføres.

Efter en kop kaffe var det tid til lidt træning med tøserne, der som sagt ikke var med på kurset. Det blev til lidt nose work med dem begge - et søg med tre dufte til Molly (2 eukalyptus og 1 lavendel), og et godbidssøg i kasser med Selma.
Derudover fik jeg trænet på vores challenge til Foundation-afslutning på mandag: Eight. Jeg er rigtig godt tilfreds med, hvor langt vi er kommet, men jeg kan ikke gå rundt samtidig med Selma endnu, og jeg tror ikke helt på, vi når det, men pyt med det - selve øvelsen kan vi i hvert fald nu, og det er jeg godt tilfreds med.
Jeg fik også lagt en plan for næste lørdags debut i sandkasseklassen med Selma på Garbogaard - så bliver hun også en del af HTM-verdenen, og jeg glæder mig til at have en fest i ringen med hende. HTM-bogen er klar, musikken er klar, og rekvisit og pynt til os begge er klar.


Rekvisit og pynt - vi har vist et lille tema allerede




Ok, dybest set er resultatbogen ikke nødvendig, før Selma er 1 år og kan stille op i de officielle klasser, men jeg synes nu alligevel, hun skulle have den til sin første konkurrence, da den er mindst lige så vigtig som de efterfølgende officielle klasser. 

Molly fik jeg også trænet lidt bakke rundt om mig med - en af øvelserne til vores kommende FS2-program. Det er tydeligt, der er kommet både større forståelse for og mere fart i øvelsen - skønt! Desværre gør køkken-/badeværelsebyggeri det lidt svært at få trænet programmet, da der ikke er plads til det, men jeg glæder mig til at få det færdigt. Eller rettere kunne få sat det sammen, prøvet af og debutere med det.
 


Kommentarer

Populære opslag