Vi elsker apporten!


I går var Selma og jeg til jagtmix-træning hos Aino - næstsidste gang, men heldigvis fortsætter vi mod forventning.

Dagens nye øvelse:
  • Lineføring a la Stokke
    Den øvelse faldt på et tørt sted, og er i dén grad tiltrængt! I al sin enkelhed tager man hunden (stille os roligt!) i halsbåndet og fører den tilbage til venstre ben, når den går frem og trækker. Ingen godbidder - belønningen er, at man får lov at gå fremad, når man tager kontakt.
    Indrømmet: Jeg er noget pessimistisk, men på den anden side, så må jeg gøre noget, for Selma er et helvede at gå med i snor. Så nu giver jeg øvelsen en chance - også med Molly - og så håber jeg på mirakler.

Absolut yndlingsøvelsen, som Selma er MEGA sej til:
  • Apport
    Vi arbejder på forskellige delmomenter:
    • Holde fast - inkl forstyrrelser
    • Kaste apporten, holde fast i halsbånd, slippe og belønne med leg for optaget
    • Dut med apport i munden: Gå baglæns, dutte på og aflevere til hånd

  • Stopfløjt
    Det går fint på platform, og det går fint på kort af stand, men Selma har ikke helt fået forståelsen for, at hun skal slå måsen i sædet med det samme, så vi arbejder videre.

  • Bliv i sit
    "Tab" legetøj eller godbid som forstyrrelse, mens hunden bliver i sit.

Kommentarer

Populære opslag