Sportræning i DRK Midtsjælland

I dag var dagen for opstart på sportræningen i DRK Midtsjælland.
Eftersom Sebastian stadig er indlagt, og jeg har sovet på RH sammen med ham, kom Thomas og Camille ind og afløste kl.8 - bilen havde jeg pakket i går, og Thomas sørgede for at pakke de sidste ting og hundene, så jeg overtog den pakkede bil med hundene i, og vi kørte mod Gadstrup.

Vi blev inddelt efter formodet niveau og i hold á 3 pr instruktør - Selma og jeg kom på hold med Tanja og Neko samt Charlotte og Cognac og med Henrik som instruktør. Efter at have taget hver vores stykke fersk skind og bundet en snor i, kørte vores gruppe en lille kilometer væk, hvor vi havde et stort område med masser af asfalt for os selv. Her startede vi med at lægge et spor til hver.

Selmas første spor gik ligeud i en wiedergang, et knæk mod venstre, ligeud, et knæk mod højre og derefter til sporslut. Det var første gang, Selma gik på slæb af skind, så jeg var spændt på, hvordan det ville gå, men det gik superfint og var ikke sværere for hende end på slæb af klov. Wiedergangen gav lidt problemer, men så snart jeg trak lidt baglæns, udbredte hun den, kom tilbage og tog knækket. Videre til næste knæk, som hun tog knivskarpt, og så hen til skindet - det ferske skind... Dét var noget, hun kunne bruge! Fantastisk lille bonus: Selma kom så fint retur med skindet for at få trækkeleg, når jeg kastede det til hende, og hun afleverede så lige så superfint, da vi var færdige - fantastisk at kunne se grundtræningen virke!
Selmas andet spor var med to 45 graders vinkler. Jeg startede hende op 7-8 meter fra sporstart og i en 90 graders vinkel. Hun markede anskudsstedet lige så fint og brugte derefter ganske kort tid på at finde ud af, hvilken vej sporet gik ud derfra. Hun tog sporet op, gik derudaf og da vi kom halvvejs ud i den spidse vinkel skar hun spidsen af og gik ud af "andet ben" ben i vinklen. Næste spidse vinkel gik hun helt ud i og brugte derude lidt tid på at finde ud af, hvor udgangen var, hvorefter hun gik direkte til sporslut.

Det var en hyggelig og inspirerende formiddag, hvor jeg fik nogle nye idéer til min asfalttræning, og det var fedt at få andre øjne på Selmapigens spor. Vi ser frem til næste træning!

Kommentarer

Populære opslag