Sikke (en) skøn spor-søndag!

Hold nu op, hvor har vi bare nydt dagen i dag!

Vi lagde ud med en luftetur i dejligt vejr ved Borupgaard på vej til sportræningen med DRK, der i dag foregik ved Ishøj Strand.





I dag var tredje træning med DRK sporholdet, og vi skulle mødes ved ARKEN/Ishøj Strand, hvilket jeg glædede mig meget til, da jeg aldrig har gået spor ved stranden. Det skulle da også vise sig at blive en superfed oplevelse.
Vi blev delt ind i små grupper igen, og Selma og jeg kom på Janes hold sammen med Tanja og Neko samt Anne og Loke. Vi gik ud i klitterne og på stranden, hvor vi lagde et spor hver. Vi startede med at gå vores eget spor, og herefter gik vi hinandens spor. Der var én hund på ad gangen, så vi fik alle set alle hundene gå, hvilket er både sjovt og enormt lærerigt.
Det spor, jeg lagde til Selma gik i klitterne og startede på en lille sandsti. Her gik vi et stykke tid, og da den drejede, gik jeg ud i klitterne i stedet for at følge stien. Her gik vi et stykke tid, før vi knækkede til højre, og bag en busk var sporslut. Selma gik sporet rigtig fint, og sand var på ingen måde noget problem for hende.
Efterfølgende gik vi Anne og Lokes spor. Det gik også i klitterne, så vi var gennem siv, hyben, sand, mos og op ad bakke og ned i gryder. Her drillede vinden lidt, men Selma gik også det spor superflot, og de steder, hvor vinden kastede færten rundt, viste hun lynhurtigt, at hun ikke var på, runderede og kom tilbage.
Efter en lille pause stod den på markeringstræning: Jane havde lavet 6 markeringer i en firkant, som vi fik udpeget, så vi kunne rose og belønne ved korrekt markering. Vi gik ind ad en lille sti, og Selma stemplede på fineste og meget systematisk vis alle "sårlejerne" - mega sejeste lille sporbabyen!
Det var en superfed, hyggelig og meget lærerig formiddag, som har fået mig til at indse to ting: Vi skal meget mere på stranden og træne spor - det er et topfedt sted at træne, og så skal jeg i gang med markeringstræningen med Selma.


Sporstart

Sporslut

Smukkeste, lille babyhunden venter på, at det er hendes tur til at træne markeringer


Molly, der tålmodigt havde ligget i bilen hele formiddagen, fik lov at få en tur på stranden og i vandet efter endt træning med Selma - alt i alt en virkelig daglig måde at bruge søndag formiddag på.






Eftermiddagen har brugt på lidt småtræning: Challenge til i morgen med Selma og lidt FS2-program med Molly. 
 

Kommentarer

Populære opslag