Den fedeste maratontræningsferiedag

Egentlig var det meningen, at jeg også skulle bruge ferien til at slappe af i og få ordnet en masse ting, men som så ofte før er det også i denne ferie endt med, at jeg har lavet en masse planer og ikke har en eneste "fridag", men det er vist præcis, som det skal være, og sådan som jeg foretrækker mine ferier og lader bedst op.

I dag var på ingen måde en undtagelse, tværtimod! Faktisk blev det til knapt 12 timer med træning/hunde på den ene eller anden vis.
Vi startede med at køre en tur forbi træningspladsen, hvor tøserne fik en god løbetur, før vi mødtes med Lonni for at sætte søg op til eftermiddagens Nose Work.
Derefter tog vi til Undinehallen for at træne HTM og Freestyle med Lonni og Morgen.

Selma og jeg fik trænet på follow, der i dén grad skrider fremad, og front som også er blevet rigtig god og stabil, inden vi løb programmet igennem et par gange til musik.
Molly og jeg trænede på vores positioner, men trænger snart til noget nyt, kan jeg mærke.

Efter endt træning tog vi tilbage til Smørum for at tage de søg, vi havde sat op tidligere.

Selma og jeg startede med to blinde søg, som Lonni havde sat op.
Vi startede med et søgeområde med 3 kilder, hvor reglen var, at det var uden line, og at jeg ikke måtte gå ind over kanterne i søgeområdet for at se, hvordan Selma arbejdede selvstændigt og på afstand.





Selma fandt fint, hvad der var at finde, mens jeg holdt mig på afstand, men hun bruger en masse tid og energi på at løbe rundt, og Molly løste egentlig opgaven væsentlig hurtigere og bedre pga et lavere tempo.

Næste blinde søg hos Lonni var med 3 kilder og i flere plan - den vigtigste læring der var, at med mindre kilden på det hævede plan er supernem, har både Molly og Selma brug for, at jeg går med dem op, ellers arbejder de ikke færdigt.

Mine egne to søgeområder var hhv et område med klatrenet og et område i flere plan.








Det var en svært område! Men på trods af kattelorte, vind og andre udfordringer klarede de det begge fint.








Igen så jeg det samme med flere plan, men ellers også igen rigtig fint arbejde fra begges side.

Superhyggelig og effektiv dag sammen med Lonni og Morgen sluttede, inden jeg tog tilbage til træningspladsen for at lufte tøserne igen og sætte søg op til aftenens undervisning, inden jeg kørte hjem med dem - for at køre retur og undervise et par timer, inden jeg kunne lande i sofaen efter en skøn maratontræningsferiedag.

Kommentarer

Populære opslag