Rallyprøve med Sortlingerne

Dagen i dag startede som tidstager for Amanda i expert- og championklassen til Sydkystens Hundeskoles dobbelte rallyprøve i Herringløse.
Derefter stillede Molly, Selma og jeg i begynderklassen, som vi sammen med Liv og Choice havde tilmeldt os til længe før jul.

Molly har stillet tre gange (til to prøver) og er RallyBegynderMester, men da rallyprøverne for os primært handler om at træne miljøet i et konkurrencesetup, bliver vi i begynderklassen, da der ikke er nogen grund til at gøre det svært for hende rent øvelsesmæssigt.
Selma havde sin officielle debut i dag, og jeg var noget spændt på, hvordan det ville gå, da et par af øvelserne ikke sidder ret godt, og det samme med følget.

Første prøve var hos Amanda, og det var en noget kompliceret bane rent overbliks- og pladsmæssigt:




Molly gik den smukkeste bane, men jeg mistede overblikket og kunne ikke tælle i den sidste kegleøvelse, som jeg valgte at lave om, hvilket kostede 3 point, altså landede vi på 97 point og en samlet 3.plads.

Selma overraskede mig i dén grad ved både at have et fint følge og at tage bakkeøvelsen rigtig pænt. En enkelt forsinket reaktion (direkte fra dæk til plads/videre) havde hun, vi landede på 99 point og en samlet 1.plads.

Anden prøve var hos Anita, og den var en helt anden bane, der ved banegennemgangen virkede noget nemmere:




Her startede jeg med Selma, der igen havde et fint gennemløb, men blev trukket 3 x 1 point for at være ude af position (bl.a. i bakken og tyskervendingen), så vi landede på 97 point, hvilket i denne prøve også rakte til en 1.plads.

Molly syntes, det var en miljømæssigt svær bane, kunne jeg se på hende med det samme, men det var fint og gav anledning til at få trænet på lige netop den del, som jo er vores primære formål med at stille til rallyprøver. Jeg lavede 3 øvelser om, og vi fik 3 x 1 point for stramme liner, og landede dermed på 88 point og samlet nr.4, hvilket var rigtig fint for det gennemløb. Molly klarede det rigtig flot, og jeg fik øvet mig i at støtte hende og tro på det, selvom hun synes, det er svært.

Det var en supergod dag, veltilrettelagt prøve, megaflot debut for Selma, gode ture i ringen med de bedste sortlinger, miljømæssigt god træning for Molly og det bedste selskab. Og Selma er vist ikke færdig med rally endnu - faktisk er hun (og Molly) meldt til endnu en prøve her til aften.


Kommentarer

Populære opslag