Fredagsfreestyle (Plus det løse...)

Dagen i dag startede om de fleste i denne uge med træning i Undine, og som de fleste dage i denne uge trænede jeg de to rallyskilte, skift bagved og rundt mod fører, med Molly - i dag med begyndende bevægelse, og derudover kiggede vi igen på den nye position.

Selma og jeg fik gået program, belønnet og testet en ny sekvens, jeg overvejer at sætte ind på søndag, men nu må vi se.
Follow og front fik vi kigget på i bevægelse, og det går over al forventning.

Eftersom vi også skulle til Johanna her til aften, var der grænser for, hvor længe og hvor meget vi skulle træne.

Det var Mollys hold hos Johanna, og planen var at kigge yderligere på det kommende freestyleprogram i den individuelle tid, så det gjorde vi, og jeg har nu lovet at have en skitse til programmet klar til næste træning, som vist er om 2 uger... Storyline og musik er på plads.

I fællestiden kiggede på vi to forskellige øvelser - den ene med fokus på belønningsstrategi og udskiftning af signal og den anden vha godbidder og ingen klik.

Den færdige øvelse skulle ende ud i, at hagetarget på beslag på springstøtte indtages og fastholde med ryggen til, og vi skulle planlægge vejen dertil, udskifte gammelt signal med nyt osv. Molly og jeg nåede til at gå fra beslag i hånd til beslag på springstøtte, udskiftning af signal og indtagelse med ryggen til. Så snart jeg fik afstand på, begyndte Molly at dreje sig, så vi kiggede på belønningsstrategi... Jeg havde belønnet lige meget med højre og venstre, men ikke desto mindre fik jeg drejning af hovedet efter klik, fordi godbidden ikke kom hurtigt nok, så jeg begyndte at kaste godbidden, derefter klikke, så det endte med, at klikket faldt lige før godbidden - topnørdet og topfedt!!!




Lig på siden og slap af havde jeg ikke forestillet mig, jeg kunne lære Molly, men det gik nu meget godt udelukkende ved hjælp af godbidder, ingen klik, ingen fysisk manipulation el.lign. Uden tvivl en øvelse, jeg vil arbejde videre med.




Endnu en supertræningsaften hos Johanna!!!

I morgen står den på rally og 2 x fri ved fod hos Anja, og vi glæder os til en ny omgang!

Kommentarer

Populære opslag