Forårssæsonen blev sparket i gang i det smukkeste vejr

En lækker lørdag startede med 3 timers træning hos Anja, hvor forårssæsonen blev sparket i gang i det smukkeste vejr.

Vi lagde ud med en times rally med Molly, hvor vi primært arbejdede med to af de nye skilte: Hund snur ind mod fører og sit - bakke 1 skridt - stå - bakke 1 skridt - sit - bakke 1 skridt - dæk.
Molly og jeg har arbejdet med at dreje rundt ind mod mig i løbet af ugen, og i dag fik vi bevægelse på, og jeg var rigtig, rigtig godt tilfreds med resultatet af det arbejde:




Der skal mere fart på, mere sikkerhed, og vi skal træne den i løb også, men vi er rigtig fint på vej, synes jeg.
Skiltet sit - bakke 1 skridt - stå - bakke 1 skridt - sit - bakke 1 skridt - dæk har vi ikke trænet før, men det gik over al forventning - Molly var virkelig skarp, og kun dækken skulle hun hjælpes lidt ned i, fordi græsset var vådt.
Derefter gik vi over på den bane, Anja havde bygget, for at træne timing og flow på den første del af banen. Der stoppede succesen så, da jeg fik en god skideballe af Anja efter at have gået den del af banen, som jeg havde planlagt...
Jeg har endnu ikke turdet at tage heelpositionen med i rallyen, da jeg ikke synes, den er stærk nok til det, og derfor har jeg beholdt pladsen, som jo på ingen måde er skarp, men det var Anja ikke tilfreds med!! Jeg havde mine argumenter, hun havde sine, og jeg købte dem, så nu er planen, at al træning foregår i heel-positionen med detaljenørderi und alles. 





Fri ved fod med Selma var næste hold, og Anja præsenterede igen to inspirationsøvelser: "Jorden rundt" og bakke i firkant.
Eftersom Selma og jeg kun arbejder i stilstand, arbejdede vi ikke med bakken, men "jorden rundt", som er indtagelse fra alle vinkler arbejdede vi med, at det overraskede mig, at Selma kunne indtage fra alle vinkler 360 grader rundt!
I den individuelle tid kiggede vi på billedet og næste skridt. Jeg skal have min hånd lidt længere ned, så Selmas ryg bliver mere lige, halsen knapt så strakt, og knapt så meget overvægt på bagbenene - det gjorde en verden til forskel:




Udover at arbejde på billedet, er vi klar til at begynde at gå sidelæns, så det er det, vi arbejder videre på til næste gang.




Fri ved fod med Molly var næste og sidste hold, og da programmet var det samme, gik jeg ud og varmede op med det samme. Da Anja kom over til os, havde jeg arbejdet med "jorden rundt", og Molly gjorde det superfint, så jeg ville arbejde med at bakke i firkant, men det viste sig at blive noget helt andet, vi kom til at arbejde på.
Molly syntes, det var svært med nye og fremmede hunde, hvilket påvirkede mig, og det hele blev svært at være i, så det fik vi arbejdet på i stedet. Efterfølgende fik vi selv arbejdet på at bakke i firkant, og det gik egentlig rigtig fint.
Selvom det ikke ligefrem var fedt at stå i, var det en fed mulighed for at få arbejdet på noget af det svære.

Tre timers fed og lærerig træning hos Anja gik enormt hurtigt, og jeg fik travlt med at komme hjem og gør klar til at holde fødselsdag - med dejligt trætte tøser, der har hhv sovet og slappet af resten af dagen og aftenen.

I morgen, sidste feriedag, står den på HTM-konkurrence i Ringsted, hvor jeg skal dømme, og Selma og jeg stiller i FS1.
  

Kommentarer

Populære opslag