Mest awesome weekend ever!!!

⭐⭐⭐ AWESOME WEEKEND!! ⭐⭐⭐
HTM og freestyletræning fredag, Nose Work-hold, træning med egne tøser og årets første julefrokost lørdag og planlægningskursus og en skøn, lang tur i skoven søndag.
🖤🖤🖤 LIFE IS GOOD!! 🖤🖤🖤


Nå, og så lidt mere i detaljer, men overordnet set har det været en fantastisk weekend fyldt med de fedeste ting!

Fredag havde jeg den megasuperfedeste mest AWESOME HTM og Freestyletræning hos Johanna med Selma EVER!!!
Fællestiden brugte vi på de samme øvelser som på Mollys hold: Hagetarget på springstøttedims og ligge død.
Bamse arbejdede jeg lidt med at få generaliseret i forhold til min position, både siddende og bag et gardin - gardinet var svært!!! Så det skal vi arbejde videre med. Derudover valgte jeg at kigge på Selmas forben i bamsepositionen, eller dvs det troede jeg, vi skulle, men den øvelse, jeg skulle lære hende for at kunne få justeret på dem, gav anledning til noget andet. Da jeg gik i gang med at få begge Selmas poter til at røre min ene håndflade, tilbød hun at løfte det ene forben og at fastholde positionen, så den mulighed benyttede jeg mig af og gik i gang med "One" og "Two" i stedet.

Den individuelle tid brugte vi på at igangsætte at løbe i store cirkler omkring mig, og Selma var intet mindre end megasej til det!!! Vi fik taget godt hul på den, og nu ved jeg, hvordan vi skal træne videre selv. Derudover fik vi kigget på frontpositionen og step, og jeg fandt ud af, hvordan jeg skal få korrigeret for den trækning, hun er begyndt at have mod venstre.

Igen kørte vi - eller i hvert fald jeg - hjem fra Ringsted med armene over hovedet.

Lørdag morgen startede med 2 x 1½ times undervisning i Nose Work, og da jeg senere skulle til årets første julefrokost, havde jeg taget tøserne med, så jeg kunne få trænet dem på samme søg.
Det gik rigtig fint, men de var også trætte efter at have taget omkring 35 kilder hver.
Noget af det, der virkelig er sjovt ved at træne med to hunde på samme søg, er, at se den måde, de hver især griber det an på.

















 

Det var med ganske god samvittighed, jeg efterlod Molly og Selma hjemme for at køre til årets første og mest hyggelige julefrokost.
Da flere af os skulle op på Planlæg din træning-kursus søndag morgen, blev det dog ikke sent.

Søndagen blev spenderet i Ringsted på 6 timers planlægningskursus - en masse fed nørdet teori og to praktiske træningspas: 1 med en foruddefineret øvelse, hvor jeg brugte Selma, og 1 med en selvvalgt øvelse, hvor jeg valgte at arbejde med Molly og indtagelsen af frontposition samt sidelæns gang.

1½ time i skoven sammen med Anja afsluttede en fantastisk weekend, inden jeg landede hjemme i sofaen.

Kommentarer

Populære opslag